Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2006 - 22:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DWA 7 - Problem med Vedhæftninger

Hej,

En bruger havde problemer med at hente den fil som han havde fået tilsendt. Efter nogen test ser der ud til at det er fordi der er & i filnavnet.

Er der nogen som er vel vidende om dette og kan jeg gøre noget ved det ?

På forhånd tak.

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
24. januar 2006 - 23:07 #1
Ups, både ja og nej.
Det er lidt pudsig, fordi jeg lige har lavet en database som kopierer "DropFile" konceptet og overfører det til en Notesdatabase. Du kan evt. teste her http://asmucon.dk/DropFile.nsf

Jeg har lige testet, og den udsender ihverttilfælde en email med links der er kodet rigtigt.

Jeg uploader en fil der hedder buggy wuggi & høppy åur.txt
Den bliver så omsat til følgende URL
http://www.asmucon.dk/DropFile.nsf/0/34FA812551BDF973C12571000078F653/$file/buggy%20wuggi%20%26%20h%C3%B8ppy%20%C3%A5ur.txt
Som du kan se er "buggy wuggi & høppy åur.txt"
blevet til "buggy%20wuggi%20%26%20h%C3%B8ppy%20%C3%A5ur.txt"

Det forekommer mig lidt dumt hvis dette ikke kunne lade sig gøre i DWA.
Avatar billede leif Seniormester
25. januar 2006 - 10:36 #2
Hmm, Ja, det virkede ! Men hvad kan jeg gøre ved det ?
Avatar billede jogii Nybegynder
25. januar 2006 - 16:50 #3
Og prøv så at tilgå din DWA7 med Firefox, virker også ...
Avatar billede Celau Praktikant
25. januar 2006 - 21:25 #4
Hej Leif
Kan det tænkes at mail-fil-navnet indeholder special-karakterer?
Jeg har tidligere oplevet at hvis der indgår danske bogstaver i filnavnet (fx. mail\jøgensen.nsf) kan det give problemer i forhold til attachments med æøå i filnavnet (fx. blåbærgrød.txt) mens at samme attacment i en anden postkasse (mail\hansen.nsf) ikke har samme problem.

Mvh
Jesper
Avatar billede leif Seniormester
25. januar 2006 - 21:27 #5
celau -> Har prøvet samme attactment i 3 mailboxe og ingen af dem indeholder æøå eller andre special tegn.
Avatar billede leif Seniormester
25. januar 2006 - 21:31 #6
Har lige prøvet med FireFox Ja, det virker det uden problemer med tilgengæld navngiver den også filen på en helt tosset måde.
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2006 - 17:55 #7
Tror ikke vi nærmer os en løsning for uden at IE burde forbydes !
Avatar billede jogii Nybegynder
05. februar 2006 - 17:58 #8
Jeg havde helt glemt denne tråd. Jeg vil se om der er rapporter hos IBM om det. (aaarghhh, jeg skrev IBM og ikke Lotus, nu er jeg godtnok ved at være tilpas hjernevasket :-)
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2006 - 18:00 #9
Tak.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 18:12 #10
Noget nyt ?
Avatar billede jogii Nybegynder
15. februar 2006 - 20:20 #11
Jeg har rapporteret men ikke hørt mere.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2006 - 20:45 #12
Oki ! Har du set min anden med hensyn til ToDo ?

Jeg forventer dog at opgradere til 7.0.1 her en af dagene. Ved ikke om det er kommet ny Template med.
Avatar billede leif Seniormester
26. februar 2006 - 18:54 #13
Skal vi lukke ?

Smider du et svar jogii
Avatar billede leif Seniormester
12. marts 2006 - 14:55 #14
Hmm, råb op hvis du ønsker point !