Avatar billede madssch Nybegynder
24. januar 2006 - 20:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved connect til MSSQL database på anden server

Hej,

Jeg har en MS SQL database liggende på en server. Desværre får jeg denne fejl, når jeg forsøger at connecte:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80004005)
[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server findes ikke, eller adgang blev nægtet.

Jeg bruger følgende connectionstring:

"Provider=sqloledb; Data Source=xxx.xxx.xxx.xxx,1433; Initial Catalog=DBName; User Id=UserName; Password=UserPassword;"

Der kan sikker være mange grunde, men kan nogen guide mig igennem de mest grundlæggende ting?
Avatar billede bobber Nybegynder
25. januar 2006 - 13:18 #1
Første bud er lige at tjekke om SQL serveren er sat op til mixed mode authentication. forudsat at du bruger SQL 2000 så højreklik på din server i Entreprise manager og vælg egenskaber, derefter security og tjek der.
Avatar billede madssch Nybegynder
25. januar 2006 - 13:43 #2
Det er en 2005 Express.

Den er sat op til Mixed Mode. Jeg kan sagtens oprette forbindelse så længe websitet og databasen ligger på samme server. Gør de ikke det, får jeg før omtalte fejl.
Avatar billede madssch Nybegynder
14. februar 2006 - 09:25 #3
Kan ingen hjælpe her?
Avatar billede madssch Nybegynder
08. marts 2006 - 19:47 #4
Åbenbart ikke...