Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. januar 2006 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

embed wmv fil hjælp!

hej jeg laver en popop som skal afspille en wmv fil, hvordan kan jeg gøre det, hvis min fil hedder katrinebjerg.wmv

og hva er det for noget med asx og wvx filer? SKAL de bruges og hvis, hvordan så?

skal have det her færdig idag eller imorgen, !
Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. januar 2006 - 20:59 #1
plz en eller anden hjælp... har en deadline
Avatar billede miss-g Seniormester
25. januar 2006 - 22:25 #2
Advanced Stream Redirector (.asx) files, also known as Windows Media Metafiles, are text files that provide information about a file stream and its presentation. ASX files go beyond the simple task of defining playlists to provide Windows Media Player with information about how to present particular media items of the playlist.

Windows Media Metafiles (.asx, .wax, .wvx, .wpl)

Læs mere om Windows Media Metafile (på engelsk) her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmplay10/mmp_sdk/asx_elementsintro.asp
Avatar billede miss-g Seniormester
25. januar 2006 - 22:29 #3
Hvis du kan afspille filmen bare ved at klikke kpå wmv, så skulle jeg mene at det ikke er nødvendigt at bruge asx og wvx filerne.

Jeg har selv en wmv på min hjemmeside. Koden til windows media player her:

--------------------------------

<html>
<head>
<title>Robin</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style TYPE="text/css">
body  {
    margin: 15px;
    background-color: #C7B299;
}
</style>

<script language=javascript type="text/javascript">
function OnLoad()
{
}
</script>

</head>

<body  >
<table border="0" cellpadding="0" align="center" width="300">
  <tr>
    <td ><OBJECT ID="mediaPlayer"
        WIDTH    ="300"
        HEIGHT  ="305"
        CLASSID  ="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"
        CODEBASE ="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701"
        STANDBY  ="Loading Microsoft Windows Media Player components..."
        TYPE=application/x-oleobject" VIEWASTEXT>
            <PARAM name="autoStart" value="true">
            <PARAM name="url"        value="robin_media/robin.wmv">
            <PARAM name="wmode"    value="transparent">
            <PARAM name="uiMode"    value="full">
            <PARAM name="loop"      value="false">
            <EMBED NAME  ="EmbedmediaPlayer"
                  TYPE  ="application/x-mplayer2"
                  SRC    ="robin_media/robin.wmv"
                  WIDTH  ="300"
                  HEIGHT ="305">
            </EMBED>
</object>  <br></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

----------------------------

Du kan selv se siden:
http://www.nicolin.dk/div/robin/index.htm

Når man klikker på linket øverst ´Se filmen med Robin´ så åbner et nyt vindue med afspilleren i. Så noget af er jo ren htm. Du kan jo også lave et pop-up vindue med javascript og sætte afspilleren i den.

Håber det er inspiration nok *S*
Avatar billede hashkagen Nybegynder
25. januar 2006 - 22:31 #4
tak, men ellers tak... jeg konverterede den originale mov til det nye flv format, på den måde kører det perfekt uden yderligere opsætning... det ville osse være en skam et påbegynde dette, da det skal være færdig imorgen til BETA :D

læg et svar og du skal få point for et halvt svar for dit forsøg.. og GODNAT NU SKAL JEG HAVE KAFFE OG KAGE! :D
Avatar billede miss-g Seniormester
25. januar 2006 - 22:34 #5
Ok - kunne også godt spise noget kage ;-)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
25. januar 2006 - 22:58 #6
får helt medlidenhed med dig over dit mangel på kage... du får sku alle p så, vi kan jo ikk have at du går sulten rundt :P
Avatar billede miss-g Seniormester
26. januar 2006 - 06:58 #7
Hæ hæ - tak.