Avatar billede vigand Nybegynder
23. januar 2006 - 22:09 Der er 4 kommentarer

Pause i start, SP2 og bøvl, bøvl, bøvl

Pludselig tog opstarten laaaang tid; efter meddelelsen "Windows starter" var på skærmen skete der intet i 1 minut. Derefter alm. opstart.
Valgte at geninstallere XP (Home Ed.); kunne ikke "bare" reparere!!!
Så hente div. opdateringer igen (inkl. SP2), installere osv.

Herligt maskinen startede som en mis (ingen pauser) som den før har gjort.

Men: nyt problem dukker op, når SP2 er lagt på. Ikke længere muligt at installere/afinstallere programmer. Fejlmeddelelsen siger at der er ikke kan skabes kontakt til Windows Installer (eller at jeg kører i fejlsikret tilstand).

Så lige nu har jeg valgt at afinstallere SP2 og lever med den langsomme udgave. Har jeg andre muligheder for at løse mit dilemma?

Vh
Per
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2006 - 22:44 #1
Lav dig en slipstreamed XPSP2, det vil sige, en XP hvor SP2 er blevet indbygget.
Du kopierer hele indholdet af din WinCD til en folder og du har SP2 i en anden
folder. Så bruger du det gratis program nLite, til at lave din slipstream, og en
bootable Iso fil. programmet forklarer dig hvad du skal gøre.
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/nLite.shtml
Hvis du får brug for det, er der yderligere oplysninger i søgefungtionen.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2006 - 22:48 #2
Ps. det ser ud til, at programmet kan hente data direkte fra disken.
Quick overview :

1. Slipstream - After you extract it to any folder and ran it, you can browse and point to folder on hard drive which contains your Windows installation.
If you pointed to right folder with i386 in it and Windows id files, nLite will detect if you have already slipstreamed SP1 or SP2, and if not it will change Browse button to Slipstream, when pressed it asks for Service Pack installation file (or update.exe if you extracted it). Then it Slipstreams it passively. Or you can configure your existing version without slipstreaming.

2. Customize/Reduce - Choose which components to remove from your Windows installation permanently. It's version independent, it's possible because I'm not using filelists, well, allmost. There is only an inf-filelist which then gets parsed for used files, so ~95% of file names are automatically generated from your own inf's. The other 5% are manually added. Most likely nLite will work with future versions of Windows XP without any problem.

3. Advanced Options - Make sure to keep Data directory with nLite and all the files in it unrenamed. Added automatic hacking of syssetup.dll for OOBE disabling (if you choose to remove it, this will not crack Activation). SFC is entirely disabled too simply by copying hacked dll from Data and adjusting registry. Many options to add in the future, priority so far was on reduction issues.

4. Make ISO - This section is using external file datacdimage.exe which I believe don't need introducing. When reduction process finishes you can copy additional files to installation directory and then press Make ISO, it will ask you
for desired ISO name and location.

Then you can burn it and/or test it. (included boot sector is default from ms cd, if you are using, for example cdshell, you need to replace Databootsector.bin
Avatar billede vigand Nybegynder
23. januar 2006 - 22:59 #3
Jeg takker og prøver (en længere proces, som jeg ikke når i aften..).Hvis det funker har du hermed fået point!!
Blot et enkelt spørgsmål: lige nu ligger SP2 og venter (utålmodigt) på at blive installeret. Hvordan tager jeg den (og hvor befinder den sig) for at lægge den i en mappe?
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2006 - 23:19 #4
Når du har downloadet SP2, så må den jo ligge i en eller anden mappe. Eller har
du den på CD? Hvis det er tilfældet, kopierer du den bare til en mappe.
Jeg havde, ligesom mange andre, problemer med SP2, men med en slipstreamed version,
den jeg kører med nu, har jeg ikke haft problemer i nogen retning.
Min Slipstream, har jeg lavet med en anden metode, men nLite som er kommet senere,
skullevære meget nemmere. Men hvis du er nysgerrig, så er her et link, på dansk:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/