Avatar billede stringer Nybegynder
19. januar 2006 - 21:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Splitte billede op

Hejsa!

Vi har en hjemmeside og seføli et logo med menuer.....

Nu vil jeg prøve at ændre lidt på det oprindelige billede........jeg kan se at siden er sammensat (ikke mig der har lavet den)....af en masse små billeder, det store billede må være splittet op i en masse giffer..!

Hvordan gør man det.....findes der et program....

Ja....er temmelig blank på det område

Takker
Avatar billede challenge Praktikant
19. januar 2006 - 21:59 #1
Du kan f.eks. bruge photoshop.

Ellers tror jeg GIMP har de samme funktioner (mener det er gratis)

I photoshop kaldes dette "slice"
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. januar 2006 - 22:07 #2
det er normalt imageready der er en den af photoshop, man slicer med og imagereadu kan både slice billedet og lave den nødvendige html
Avatar billede challenge Praktikant
19. januar 2006 - 23:15 #3
Ehh... mit alm. photoshop kan det hele uden at skulle åbne imageready... Slice - Save for web (html) Så laver den det hele :)
Avatar billede miss-g Seniormester
19. januar 2006 - 23:48 #4
Ja jeg vil også sige at det normalt er photoshop man bruger til webdesign - men anyway, både Image Ready som følger med Photoshop og Photoshop kan. *S*
Her kan du se hvad at slice er:
http://www.cbtcafe.com/photoshop/slicingimages/slicing.html

Og så er der Macromedia Fireworks - en guide her:
http://www.wise-women.org/tutorials/fwmx/
Avatar billede stringer Nybegynder
19. januar 2006 - 23:56 #5
Thanks very much......men min photoshop har det ikke umiddelbart....men nu ved jeg hvad jeg skal bruge... ;-)

Takker for svar.....miss-g er eneste med direkte svar..så point til hende....og mange tak til jeg andre...