Avatar billede jan_man Nybegynder
19. januar 2006 - 19:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst peer to peer netværk

Hejsa

Jeg sidder lige for tiden og kæmper med at få 2 computeren til at køre i trådløst netværk - en bærbare med Linksys WPC54G og en stationær med D-Link DWL-G120.
Jeg brugte det meste aftenen i går, og igen i aften har jeg brugt en del tid - med det lykkelige udfald, at det virkede i morges...uden jeg dog ved hvorfor!!??

Jeg har læst en del svar her på eksperten, at man "bare" skal have det til at køre peer to peer. Samt at man skal have samme SSID, samme krypteringskode og køre på samme kanal. Så det har jeg prøvet uden at jeg af egen fri vilje har fået skabt kontakt mellem de 2 computere. Jeg kan tilføje, at jeg forsøgt både at bruge windows setup fra netværksforbindelse og softwaren der fulgte med de trådløse netkort.

Er der ikke nogen, der har en eller anden gylden ide om, hvad jeg skal gøre - eller hvad jeg ikke skal gøre. Eller måske en rigtig god guide til sådan en fatsvag lille mand som mig? :o)
Avatar billede soreno Praktikant
19. januar 2006 - 19:55 #1
Avatar billede jan_man Nybegynder
19. januar 2006 - 20:33 #2
Tak soreno

Jeg fulgte guiden, men client-computeren fandt ikke det netværk jeg forsøgte at lave med host-computeren.
Så jeg er lige vidt - men tak for indslaget ;o)
Avatar billede jan_man Nybegynder
22. januar 2006 - 19:07 #3
Jeg har købt en router, så problemet skulle gerne være løst på den måde :o)