Avatar billede nheilbuth Nybegynder
19. januar 2006 - 15:56 Der er 1 løsning

Datoformat i SQL 2005

Hej

Jeg sidder og er i gang med at udvikle en ASP.NET (C#) applikation. Jeg startede projektet med en SQL server 2000 som database, men har lige flyttet den til SQL server 2005.
Datoformatet i 2005 er åbenbart anderledes en 2000. For de INSERT og UPDATE sætninger der involverer et dato felt, og som virkede før, virker ikke længere!
Hvis jeg sammensætter en INSERT sætning der ser nogenlunde således ud: INSERT INTO table VALUES( 01-01-2005, .... ), kommer der til at stå 06-07-1894 i databasen.
Stort set ligemeget hvilken dato jeg sætter ind kommer der til at stå 06-07-1894!

Nogen der har et bud på hvordan SQL server 2005s datoformat fungerer?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
19. januar 2006 - 16:04 #1
Ok det ser ud til at det virker hvis man benytter SQL server 2005s smalldatetime format. Hvad forskellen på datetime og smalldatetime så er ved jeg ikke, og har ikke tid til at undersøge det nærmere.

Lukkker