Avatar billede mickni33 Nybegynder
19. januar 2006 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

oprette constraints

Jeg kører mine tabeller igennem en efter en og sætter flueben i ON CASCADE DELETE

Men denne fejl opstår ved nogle af mine tabeller hvad betyder den?

Introducing FOREIGN KEY constraint 'FK_DCChart_QCType' on table 'DCChart' may cause cycles or multiple cascade paths. Specify ON DELETE NO ACTION or ON UPDATE NO ACTION, or modify other FOREIGN KEY constraints.
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
20. januar 2006 - 21:57 #1
Du forsøger at sætte cascade på en tabel, som vil resultere i en cyklisk cascade. Forstået på den måde, at du vil 'cascade' tilbage til en tabel, som allerede er med i cascaden (hmmm...giver det mening..:o)).
Potentielt kan databasen komme til at cascade i uendelighed.

F.eks.
Tabel 1 cascader til Tabel 2, som cascader til Tabel 3, der cascader til Tabel 1:

Slet i Tabel1 -> Slet i Tabel2 -> Slet i Tabel3 -> Slet i Tabel 1 -> Slet i Tabel2 -> Slet i Tabel 3 -> ...
Avatar billede mickni33 Nybegynder
21. januar 2006 - 10:31 #2
du har ret jeg har kigget lidt på diagrammet (90 tabeller)og der er nogen af dem der har denne struktur :-( ...... Men de må ikke rettes så jeg må finde på noget andet
Lav lige et svar
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
21. januar 2006 - 10:40 #3
svar :o)