Avatar billede mickni33 Nybegynder
18. januar 2006 - 14:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kopiere tabeller UDEN data

Hvordan kopierer man alle tabeller i en database over i en anden TOM database uden at tage data/indeholdet med over i den nye database.

Det er ligemeget om det er en stored procedure eller andet
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2006 - 14:14 #1
Du kan højreklikke på en af de tabeller du ønsker at kopiere, vælge all tasks og generate sql scripts. Her kan du vælge alle tabeller, og få lavet et sql-script der genererer alle tabellerne.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
18. januar 2006 - 14:15 #2
Men så tager den indeholdet med også... gider ikke have indeholdet med da det ellers tager for lang tid at kopiere
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2006 - 14:16 #3
Du kan også højreklikke en tabel og vælge All Taksks og Export data. Vælg source og target, og vælg Copy objects and data between SQL Servers. Her kan du vælge alle tabeller, og fjærne kdrydset for Copy data.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
18. januar 2006 - 14:17 #4
ahhhh prøver lige at kigge på det
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. januar 2006 - 14:17 #5
Hvis du laver en generate scrip, vil den ikke tage data med. Den genererer sql scripts for at lave nye tomme tabeller.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
18. januar 2006 - 14:19 #6
nååå ok den kigger jeg også lige på
Avatar billede mickni33 Nybegynder
18. januar 2006 - 14:26 #7
brugte den med objects ... tak for det