Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2006 - 03:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Regne baglæns?

Hej.
Jeg har lavet en faktura skabelon, men vil gerne have en ekstra funktion ind.

Som den er nu regner den vare1(Uden moms)+ vare2(Uden moms).... -> moms -> ialt

Det skal den blive ved med, men kan man samtidig gøre så man kan skrive en ialt pris, som man har aftalt med kunden og så regnearket regner baglæns:

Ialt -> moms -> Vare (Uden moms)

Selvfølgelig kan den ikke vide hvordan det skal fordeles på varene, men en funktion bare for een vare vil være ok.

Tak

Ulrik
Avatar billede s_h_m Nybegynder
18. januar 2006 - 07:40 #1
Det kan man godt.

Hvis du har "Ialt" i A1 er;
moms = A1*0,2
Vare = A1-A1*0,2
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
20. januar 2006 - 00:19 #2
Hej.
Det duer ikke, for jeg sletter jo den oprindelige funktion i felterne hvis jeg gør det på din måde, og det er jo netop det jeg vil undgå.

VH Ulrik
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
20. januar 2006 - 12:43 #3
Ingen?
Avatar billede b_hansen Novice
23. januar 2006 - 12:41 #4
Du skal vel have indsat en ny linie, der hedder rabat.
forudsat, ialt står i A20, og varerne står i A2-A5, skal formlen se sådan ud: =A20-SUM(A2:A4)
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
24. januar 2006 - 22:53 #5
Hej - ja, det kunne man gøre, men jeg har ikke faste priser på mine varer, og henter ikke priserne andre steder fra. Dvs. at jeg alligevel skal skrive noget i feltet "Vare1 pris" for at det duer med rabatfeltet - desuden skal jeg til at finde ud af, hvordan rabat feltet skjules når der står 0 kroner osv. Og det er jo ikke det jeg vil....
Avatar billede b_hansen Novice
25. januar 2006 - 08:51 #6
Jeg tror ikke, jeg forstår.

Mit forslag betyder, at du som sædvanligt skal indtaste det du plejer (varetekst, pris). Hvis du så har aftalt en fast pris, skriver du denne i feltet med totalen, det kan enten være total før eller efter moms.

Hvis du så ønsker rabatlinien skjult, når der ikke er nogen rabat, kan du bare lave en betinget formatering, der sætter skriftfarven på tekst og værdifelt til hvid, når rabatten er nul.
Avatar billede b_hansen Novice
16. februar 2006 - 07:57 #7
lidt respons?
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
16. februar 2006 - 17:09 #8
Hov - den var vist lige glemt igen.
Det kom til at minde om dit forslag b_hansen, så du får pointene.

Der er nu en betinget formatering, der gør så at hvis man taster et tal ind i "Ialt" feltet, så sletter den  alle de andre priser (Undtagen moms), og indsætter en ny linie, med "samlet aftalt pris for ovenstående"