Avatar billede staggerlee Nybegynder
17. januar 2006 - 15:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med TV out

Jeg har lige samlet min computer med Nvidia Geforce 7800 GT kort, hvor jeg imidlertid ikke kan få Tv-out til at virke. Jeg har læst rigtig mange tråde her på siden om problemer med tv out og har prøvet diverse forslag, men nu er jeg så småt ved at opgive, så jeg vil høre, om der er andre, der har nogle forslag.

Jeg har før kørt Tv-out på min tidlegere computer, hvor det var indstillet til at køre Composite. Her virkede det fint, så kablerne og fjernsynet burde at virke godt nok. Når jeg indstiller skærmkortet til s-video får jeg et utydeligt sort hvid billede på fjernsynet, hvor det flimrer en del. Hvis jeg indstiller det til Composite, bliver skærmen imidlertid helt sort.

Det virkede lidt bedre i starten, hvor jeg kunne identificere begge skærme, og hvor jeg også fik det til at køre med TV-tool i sort hvid. Nu kan jeg imidlertid slet ikke få det til at vise noget ordentlig. Jeg har prøvet at afinstallere og genistallere driverne mange gange og har prøvet med Tv-tool. Jeg ved ikke, om der er nogle tv-out programmer, der er bedre?

Nogen, der har forslag til, hvad der kan være galt, kan det eventuelt være en fejl i tv out stikket i mit grafikkort? Jeg undrer mig dog over, at den godt kan vise lidt, når jeg kører S-video, mens den slet ikke vil vise noget, når jeg kører composite.
Avatar billede martinh Nybegynder
17. januar 2006 - 18:27 #1
Har du prøvet at starte computeren op med dit tv
stik i???
Avatar billede martinh Nybegynder
17. januar 2006 - 18:28 #2
evt. kunne du prøve at starte op kun med dit tv stik i
Avatar billede martinh Nybegynder
17. januar 2006 - 18:29 #3
gør dog dette kun med s-vhs
Avatar billede martinh Nybegynder
17. januar 2006 - 18:30 #4
du skal også være sikker på at tv-tools er den nyeste!!
Avatar billede martinh Nybegynder
17. januar 2006 - 18:30 #5
er du der??
Avatar billede staggerlee Nybegynder
17. januar 2006 - 19:04 #6
Stikket sidder fast i skærmen nu her, så jeg har startet op en del gange med tv-stik i. Nu har jeg prøvet at starte comupteren med s-video stikket i - det hjalp dog ikke. Skærmen flimrer stadig og er sort/hvid. Jeg er dog også ret sikker på, det er med composite-stikket, jeg skal have det til at virke, hvis jeg skal have farver på.

Tv-tool downloadede jeg fra den officielle hjemmeside (ver. 9.7 mener jeg), så jeg går ud fra, det er den nyeste.
Avatar billede c-holst Novice
19. januar 2006 - 13:02 #7
tvtool må ikke bruges når nview er aktiveret
kunne forestille mig, at du har rodet godt og grundigt rundt i tingene, hvorfor jeg synes du skal starte med følgende

afinstaller tv-tool

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

genstart og installer den driver du ønsker at bruge

-------------------------------------------------

kig så lidt i denne guide

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

-----------------------------------

Driller det stadig med farvene nå du har valgt svideo, som det gør med mit nye kort og nye tv, uanset hvad jeg gør, skal du have fat i en colorfix

prøv en colorfix
lyder præcist som hjemme hos mig

alt efter hvilke kabler og den slags du har, skal du vælge den der passer dig. Der er flere forskellige
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=24&ClassID=54

det fleste bruger 06051/53  jeg bruger selv 050, så kig lidt på det. Der findes og en scartadapter med colorfix
Avatar billede staggerlee Nybegynder
19. januar 2006 - 13:11 #8
Jeg fandt et lignende svar i en anden tråd, så alt det der har jeg gjort. Jeg kørte også et program, der skulle slette alle gamle drivere, men da jeg havde installeret det hele igen, var der ikke nogen forskel.

Jeg ved ikke, om nogle af oplysningerne er blevet gemt i registreringsdatabasen, for jeg burde vel at kunne få det gamle billede frem igen, som jeg havde, da jeg lige havde installeret. Jeg overvejer, om jeg skal formatere den hardisk windows ligger på og så installere forfra. Kan det være hardware fejl, når jeg godt kan få et flimret sort/hvid billede, når jeg kører S-video?
Avatar billede c-holst Novice
19. januar 2006 - 14:03 #9
har du prøvet en colorfix
Avatar billede staggerlee Nybegynder
19. januar 2006 - 14:11 #10
Nope. Men, er det ikke kun, hvis billedet er sort/hvid, jeg skal bruge en colorfix? Når jeg kører composite får jeg ikke noget billede overhovedet.
Avatar billede c-holst Novice
19. januar 2006 - 16:35 #11
ville jeg også mene, men jeg kan ikke få mit til at køre uden

prøv alle porte på dit tv

du kan jo lave en repair installation, så du ikke skal formatere

har du installeret chipsettet
Avatar billede staggerlee Nybegynder
19. januar 2006 - 18:46 #12
Jeg havde ikke installeret alle drivere til bundkortet. Dem har jeg hentet og installeret nu - skal jeg opdatere bios også? (de skriver, man kun skal gøre det, hvis systemet kører dårligt)

Jeg kan eventuelt også gå igennem processen igen med at afinstallere grafikkortet ved at starte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede c-holst Novice
19. januar 2006 - 20:41 #13
undlad biosopdtering, hvis det ikke er strengt nødvendigt.

prøv da lige det, ellers må jeg lægge hjernen lidt i blød

defekt er jo også en mulighed
Avatar billede staggerlee Nybegynder
20. januar 2006 - 12:39 #14
Jeg har prøvet at afinstallere det hele fra fejlsikret tilstand og installere det igen, men det virker desværre stadig ikke, så jeg smider nok grafikkortet ind til reklemation en af dagene.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:46 #15
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede staggerlee Nybegynder
10. juli 2006 - 23:28 #16
Jeg fik det aldrig til at virke, men lukker bare tråden her.