Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvertere dato/klokkeslæt

For nylig har jeg importeret vores Access database i vores SQL Server, men der er vist gået noget galt med dato/klokkeslætsformatet! :(

I Access står datoen som dd-mm-yyyy, i SQL Server som mm-dd-yyyy
I Access står klokkeslættet som hh:mm:ss, i SQL Server som 01-01-1990 hh:mm:ss

Jeg ville meget gerne have at alt i databasen var på "SQL Server format", men hvordan? Jeg kan godt kopiere de nye data (der er kun fra i år) til en anden tabel, men hvordan konverterer jeg de data i SQL Server databasen som er i Access format?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 11:55 #1
vil en CONVERT (datetime,x) kunne gøre det?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2006 - 12:02 #2
Jeg formoder at tiden er gemt som et DATETIME felt og dermed gemt i et binært
format og at problemet kun opstår når du henter ud fra databasen (evt. når du skal
gemme)

min anbefaling vil være at styre det enten med at bruge CONVERT når du henter ud som
du selv foreslår eller at lade din applikation håndtere formateringen
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 12:06 #3
Dato: smalldatetime
Klokkeslæt: datetime

Er der ingen måde man kan løbe en tabel i SQL Server igennem og konvertere
dd-mm-yyyy til mm-dd-yyyy
og
hh:mm:ss til 01-01-1900 hh:mm:ss

Jeg har flyttet de nye data (som er på SQL Server format) til en anden tabel, så det er kun data på Access formatet der er tilbage.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 12:10 #4
Hmmm...jeg tog vist lidt fejl.
De data der er importerede fra Access, gemmes som mm-dd-yyyy, hvor i mod de nye data som bliver indsat er på formatet dd-mm-yyyy.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 12:17 #5
Var der noget jeg kunne have gjort under importen af dataene fra Access i første omgang? For så vil jeg da bare importere dataene igen.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 12:25 #6
Når man vil importere data, er der mulighed for at vælge en Transformation, var det måske det jeg skulle gå efter?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. januar 2006 - 13:32 #7
Jeg har opdateret en del data i hånden, så nu er spørgsmålet hvordan jeg, i f.eks. en Access forespørgsel, får opdateret f.eks.
til
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
19. januar 2006 - 09:49 #8
Problemet løst ved at lave en forespørgsel (i Access) som hægter "01-01-1900 " foran alle tidspunkterne.