Avatar billede flashnoob Nybegynder
16. januar 2006 - 21:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme include til senere i kode

Hej
Hvordan kan man, hvis man includer en fil i toppen hente den ind i koden senere? I øjeblikket har jeg $var = include_once("../includes/pn_script.js"); men filen vil jeg først ha' vist senere, derfor gemmer jeg den i $var, men det virker ikke, da indholdet af includefilen allerede bliver vist i starten af kildekoden hvor includefilen bliver included.... håber det giver mening 8)
Findes der andre måder, hvis ikke, hvordan gør man så med det her?
Avatar billede jaw Nybegynder
16. januar 2006 - 21:05 #1
Hvorfor venter du så ikke bare med at include den til du skal bruge den?
Avatar billede flashnoob Nybegynder
16. januar 2006 - 21:06 #2
Det har jeg også prøvet, men det gav fejl... :/ Men det kan man måske godt..? prøver lige igen så :D
Avatar billede flashnoob Nybegynder
16. januar 2006 - 21:10 #3
Det gav fejl igen. Det er i en funktion jeg skal bruge den. den ser sådan ud (kan godt være det kan laves bedre :) ):

function head($path, $title, $script)
{
$includepath=$path."includes/".$script;
$bla = "
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\" \"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd\">
<html>
<head>
<title> $title; </title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"".$path."style.css\">
".include_once('$includepath');."
</head>
<body>";
return $bla;
}
Avatar billede jaw Nybegynder
16. januar 2006 - 21:34 #4
Prøv lige at fjerne ; efter din include.
Avatar billede flashnoob Nybegynder
16. januar 2006 - 21:39 #5
Hmm.. så kommer fejlen:

Warning: head($includepath ): failed to open stream: No such file or directory in c:\appserv\www\xxxx\includes\header.php on line 16

Warning: head(): Failed opening '$includepath </head> <body>' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in c:\appserv\www\xxxx\includes\header.php on line 16
Avatar billede rednex Nybegynder
16. januar 2006 - 23:18 #6
Jeg tror funktionen du leder efter er file_get_contents(). include() og require() bruges primært til at inkludere kode i scriptet, og returnerer ikke indholdet af filen.

$var = include('filnavn'); <-- duer ikke

$var = file_get_contents('filnavn'); <-- $var indeholder det der ligger i filen
Avatar billede flashnoob Nybegynder
17. januar 2006 - 08:34 #7
Ohh! Okay, det prøver jeg lige i aften :)
Avatar billede flashnoob Nybegynder
17. januar 2006 - 19:58 #8
Jep.. det virker lige som det skal :) Tak rednex, smid et svar.
Avatar billede rednex Nybegynder
17. januar 2006 - 20:00 #9
Will do :o)