Avatar billede thomasabcd Nybegynder
14. januar 2006 - 03:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SELECT INTO fjernserver

Hej.
Jeg har en database lokalt på min maskine og adgang til en SQL server 2005 via min webhost. Er det muligt at lave en SELECT INTO fra min lokale database til min webhost-db således, at jeg kan kopiere indholdet fra den lokale db over i web-dben ? Min hoster har foreslået, at jeg laver en backup af min lokale db, som de så kan restore på min web-db, men det lyder ikke særligt fleksibelt når jeg hele tiden skal have fat i dem.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2006 - 05:51 #1
Det kræver en linked-server eller hvad de nu kalder det hos MS. Og sådan som jeg husker den konstruktion skal det konfigureres i begge ender, altså både på din SQL server og på din host's SQL Server og det kan jeg egentligt godt forholde mig til de ikke har lyst til.

Ved du om deres SQL server overhovedet er eksponeret på Internettet for det er jo langt fra muligt ?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
15. januar 2006 - 17:12 #2
Hvad med at lave nogle linked tables i Access til begge SQL databaser og så klare dine Inserts med Access.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 18:02 #3
Hvis det så endelig skulle være så ville DTS nok være et noget bedre bud
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
15. januar 2006 - 18:04 #4
kryptos > det har vist ret i. Jeg er Accessmand :-)
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
12. juni 2006 - 10:44 #5
Jeg brugte et lille værktøj kaldet sqlscripter til at løse problemet, så jeg lukker.