Avatar billede jens-henrik Nybegynder
13. januar 2006 - 23:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Atuomatisk svar

Goddag sidder i det problem at skulle på forretnings rejse, og vil gerne have at folk som sender mig en mail, gerne skulle kunne få et automatisk svar herom, uden at min computer er tændt, hvordan lader dette sig gøre har set det før. bruger microsoft office outlook 2003
Avatar billede madsnb Nybegynder
14. januar 2006 - 00:32 #1
Skal du bruge den indbyggede i outlook kræver det at din computer står tændt, eller at du bruger en exchange server som kører på en anden pc mens din egen er slukket.

Det nemmeste for dig må være at gøre det i opsætningen af din mail!
Som oftest har internet udbydere et web mail interface som kan benyttes fra nettet på en vilkårlig computer. Hvis du derinde kan sætte den til selv at svare alle mails må det være den bedste løsning sådan som jeg læser dit spørgsmål.
Avatar billede mile Juniormester
14. januar 2006 - 18:12 #2
Ønsker du blot svar 1. gang en given afsender sender til dig, kan du bruge

Funktioner
Ikke til stede assistent.

Ønsker du svar HVER gang en given afsender sender til dig skal du gå i

Funktioner
Regler og beskeder
Ny
Start fra en tom regel
Undsøg meddelelser når de ankommer
Næste
Du får nu en besked om at det det vil gælde for ALLE mails du modtager - svar ja eller Ok.
Vælg "Lad serveren svare vha. bestemt meddelelse
I det nederste hvide vindue klikker du på bestemt meddelelse
Udfyld mail og luk den - svar ja til at gemme
Klik på "Udfør".

Og til sidst: Rigtig god rejse.
Avatar billede mile Juniormester
14. januar 2006 - 18:13 #3
PS. Er temmelig sikker på at din internet udbyder har din Outlook konto liggende på en Exchange server.

Prøv det af og send en mail til dig selv, og se om ikke du får svar.
Avatar billede madsnb Nybegynder
14. januar 2006 - 18:18 #4
Det kræver vel at jens-henrik er tilsluttet via en exchange server, men jeg tror sagen er den at han benytter pop3! Hvilket gør at din guide ikke vil virke. Og jeg tror slet ikke "Lad serveren svare vha. bestemt meddelelse" er en valgmulighed!
Avatar billede mile Juniormester
14. januar 2006 - 18:25 #5
Det må jo komme an på en prøve. Det er da værd at forsøge. Mener at selv om man bruger pop3, så ligger der da Exchange servere bagved ??
Avatar billede madsnb Nybegynder
14. januar 2006 - 18:29 #6
Ja det har du ret i, men du har slet ikke forbindelse til den på samme måde. Du kan ikke ændre noget via en pop3 konto, modsat hvis du er opkoblet som en exchange forbindelse.

Men selvfølgelig skal det prøves
Avatar billede mile Juniormester
14. januar 2006 - 19:26 #7
Tja - det er vel eneste chance, medmindre hmmm - måske kan der laves automatisk svar hvis han går på Webmail, men det er jo uvist om den er tilgængelig....Men Jens Henrik hvis du har webmail, kan autosvaret måske sættes dér ?
Avatar billede madsnb Nybegynder
14. januar 2006 - 19:53 #8
Hehe god idé du lige kom på der ;-)
Avatar billede mile Juniormester
16. januar 2006 - 08:46 #9
JAja - ikke værst af en blondine....
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
16. januar 2006 - 15:01 #10
Hej det virker ikke med at lave en regel i outlook, har kontaktet min mail udbyder. (det er for et privat firma som også har egen mail server) han ville vidersende mailene til min kompagnon. desværre, ser det ud til at funktionen ikke er en mulighed for mig medmindre at computeren kører konstant, og gør den jo ikke. da jeg har den med.
Avatar billede madsnb Nybegynder
16. januar 2006 - 15:13 #11
Det med outlook var jeg også ret overbevist om ikke ville fungere, men det var da utroligt at de ikke kan/vil sætte en auto reply på.. Det skulle være ligetil! Dårlig service.. Andet er der ikke at sige!

God rejse