Avatar billede lbaad Nybegynder
13. januar 2006 - 08:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slet af datafile

Hej

Jeg er "kommet" til at slette en datafil. Det er en temp datafil.

Basen kører sådan set stadig videre, men jeg står og skal til at genstarte databasen. Kan jeg gøre dette uden at det giver mig problemer???

Det mærkelige er fakstisk, at der ikke er noget tablespace, som brugte filen, og det var derfor at jeg slettede filen.

Håber i kan give mig nogle råd.

Mvh
Lars
Avatar billede pnielsen Nybegynder
13. januar 2006 - 09:15 #1
Du skriver:
>>Det mærkelige er fakstisk, at der ikke er noget tablespace, som brugte filen, og >>det var derfor at jeg slettede filen.
Så er det ikke noget problem - og dog....

Er det fordi du ikke kan se den i dba_data_files ?

Hvad hvis du kigger i:
select * from dba_Temp_Files;
Avatar billede lbaad Nybegynder
13. januar 2006 - 09:48 #2
Hej Paw

Jeg har selv fundet ud af det.
Jeg havde faktisk oprettet et andet temp område, som hed temp01.
Det har jeg nu droppet, og alt er godt igen.

Mvh
Lars