Avatar billede mrnice Nybegynder
12. januar 2006 - 17:20 Der er 7 kommentarer

Hvordan laver jeg dette ?

Jeg skal have sat flere links på i venstre menu på dette site
http://www.brittom.dk

Det skal være sådan at når man trykker f.eks "brugte cykler"
fra venstre menu skal den gå direkte til billedet af cykler.
inde på denne side her:
http://www.brittom.dk/tilbud.php

Forstået på den måde at man ikke skal til at scroole helt ned i bunden efter cykler når man trykker linket "brugte cykler"
men at siden automatisk scooler ned til det med det samme.

Nogle som har htlm koden til dette blir jeg glad :)
Avatar billede mrnice Nybegynder
12. januar 2006 - 17:23 #1
PS. hvordan får jeg linksne til at blive grå når jeg kører musen over linksne
Ved jeg skal bruge Hover men skal koden være før linket eller efter.

Sådan ser det ud lige nu:
<a href="http://www.brittom.dk/tilbud.php"><strong><font size="1"> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<font color="#25519C" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Brugte
motorcykler</font></font></strong></a>
Avatar billede domaz.dk Novice
12. januar 2006 - 18:27 #2
du burde smide dit spm her ind:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/DHTML/
Avatar billede miss-g Seniormester
12. januar 2006 - 23:45 #3
Det er meget nemt at lave flere links i menuen. Hele menuen ligger i en tabel og hvert ord i en række. Så er der sat en style på cellen og en anden style på ordet som gør at links bliver blå med hover effekt.

Det sidste du spørger om ved jeg ikke helt - umiddelbart vil jeg sige anchor points, men problemet opstår nok når man skifter side, så den vil jeg lade nogle andre om.
-------------------------------------------------

Her er din menu - jeg har indsat dit nye link i den, så kan du selv fortsætte:

-------------------------------------------------

<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" class="mainmenutable">
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/index.php" class="mainmenulink">Forside</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/firmaprofil.php" class="mainmenulink">Firmaprofil</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/netcafe.php" class="mainmenulink">Netcafé</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/webshop/" class="mainmenulink">Online Booking</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/links.php" class="mainmenulink">Links</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/vejbeskrivelse.php" class="mainmenulink">Vejbeskrivelse</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/kontakt.php" class="mainmenulink">Kontakt</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="http://www.brittom.dk/tilbud.php" class="mainmenulink">Brugte motorcykler</a></td>
</tr>
</table>
Avatar billede miss-g Seniormester
12. januar 2006 - 23:47 #4
Prøver lige igen:

---------------------------
<table width="150" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" class="mainmenutable">
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/index.php" class="mainmenulink">Forside</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/firmaprofil.php" class="mainmenulink">Firmaprofil</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/netcafe.php" class="mainmenulink">Netcafé</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/webshop/" class="mainmenulink">Online Booking</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/links.php" class="mainmenulink">Links</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/vejbeskrivelse.php" class="mainmenulink">Vejbeskrivelse</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/kontakt.php" class="mainmenulink">Kontakt</a></td>
</tr>
<tr><td align="left" valign="middle" width="138" class="mainmenulinkcell">
<a href="/dk/tilbud.php" class="mainmenulink">Brugte motorcykler</a></td>
</tr>
</table>
Avatar billede mrnice Nybegynder
13. januar 2006 - 00:17 #5
Tak jeg tester det efter...
Avatar billede mrnice Nybegynder
13. januar 2006 - 00:52 #6
Det er vist noget ala det her jeg efterlyser må jeg prøve at rode med i morgen :)

http://www.eksperten.dk/spm/492498
Avatar billede miss-g Seniormester
24. februar 2006 - 04:49 #7
Fandt du ud af det?