Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 20:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til fjernserver

Hejsa

Jeg har lige hentet og installeret 2005 Express.

Nu vil jeg gerne forbinde til min server fra min klient maskine vha. VS.NET 2005, men jeg kan ikke få svar fra serveren.

Jeg kan godt få svar lokalt på serveren.

Skal der aktiveres noget for at få tilladelse over netværk?

Mvh.
H. Mortensen
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 20:16 #1
hvis du går i Configuration Manager - er protokollen TCP/IP så enablet ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 20:16 #2
Den har jeg slået til ja.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 20:24 #3
korrekt port ?

firewall åbnet for port ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 20:25 #4
(jeg kunne heller ikke få det til at virke med CTP, men der er folk som siger at de har
fået det til at virke med final)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 20:26 #5
Jeg ville prøve at slå min Windows firewall fra, men får en fejl når jeg går ind i egenskaber for netkortet, så tror problemet ligger der.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 20:32 #6
Var fordi RRAS var aktiveret, slået fra nu, Windows firewall slået fra, og stadig intet svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 20:36 #7
hvad port connecter du til ?

er der noget på serveren som lytter på dne port ? (netstat)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 20:39 #8
Jeg vælger ingen port, så den burde vælge 1433.

Porten fremgår ikke ved netstat.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 20:49 #9
Fik løst det vha. dette link:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnsse/html/sseoverview.asp

"Networking Support
Only the shared memory connection type on the local machine is accessible by default for SQL Server Express, although the user can explicitly turn on other supported protocols such as TCP/IP and Named Pipes. VIA and HTTP protocols are not supported in SQL Server Express. With only shared memory available by default, connections from a remote machine to SQL Server Express will fail unless the networking is turned on. To turn networking on, there are the following options:

Use the Surface Area Configuration tool to enable networking and enable and start the SQLBROWSER service.
Use SQL Server Configuration Manager to enable relevant protocols and start SQL Browser. Figure 2 shows the usage of this tool to enable the networking protocols.
Use DISABLENETWORKPROTOCOLS=0 in the setup command line, if you know in advance that networking support is needed.
Use SMO-based scripting to enable the protocols."

Smider du et svar som tak for din tid arne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 20:51 #10
så du manglede at starte SQLBROWSER ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. januar 2006 - 21:35 #11
Ja det gjorde jeg, plus at aktivere netværk til TCP inden i den, havde kun sat det i Cunfiguration Manager, hvilket ikke var nok.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 21:55 #12
hvis du synes at min indsats var point værd ...