Avatar billede nisbeth Nybegynder
11. januar 2006 - 12:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne fla fil

Jeg har en flash fil som jeg lige pludselig ikke kan åbne. Jeg arbejder i Flash 8 og kan ikke ihukomme at jeg nogensinde har været udsat for problemet før.
Jeg har prøvet at åbne den på en anden PC med den samme flash 8 installeret uden held. Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
11. januar 2006 - 13:32 #1
Hej nisbeth

Er det måske en gammel *.fla ?
Jeg mener ikke at Flash8 er bagud kompatiblet ?
Prøv evt at åbne den med en ældre Flash version.
Avatar billede giorgio Nybegynder
11. januar 2006 - 13:36 #2
jeg har arbejdet med flash mx 2004 og er nu overgået til ver. 8 og alt hvad jeg tidl har lavet har virket fint i 8'erne, så bagudkompatibel er den.
Avatar billede nisbeth Nybegynder
11. januar 2006 - 15:06 #3
Jeg har lavet selve filen i flash 8 i går og idag vil den bare ikke åbne. Jeg har ingen problemer med de andre filer jeg har lavet i flash 8 - synes bare det er meget mærkeligt for ikke at sige sørgeligt for der ligger 3 dages arbejde i den fil
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. januar 2006 - 15:20 #4
Så husk at gemmen den i flere versioner
næste gang, det har jeg selv lært for
mange år siden.

/per
Avatar billede nisbeth Nybegynder
11. januar 2006 - 15:24 #5
just for the record så har jeg selvfølgelig prøvet at åbne den i andre vesioner af flash men får bare beskeden om unexpected file format
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. januar 2006 - 15:29 #6
Jeg gemmer altid mine programmer i flere
versioner, pga. de kan gå i stykker.

Du kan prøve at restore gamle versioner fra
din harddisk, hvis du har et disk værktøj.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. januar 2006 - 15:32 #7
Dengang jeg udviklede spil i flash, så gemte
jeg spillene i op til 20 forskellige versioner.
Desuden huskede jeg at save ret ofte, for at
mindske muligheden for tab af data.

/per
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
11. januar 2006 - 15:52 #8
Hm så er det nok flash 8 fla filer der ikke kan åbens i ældre versioner af flash, jeg mente.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
11. januar 2006 - 15:53 #9
Men.. Har du ikke en evt fejlmelding som den giver dig?
Avatar billede nisbeth Nybegynder
11. januar 2006 - 16:30 #10
jeg får ingen fejlmeddelser når jeg prøver at åbne filen starter fla 8 op men uden at åbne filen
Avatar billede nisbeth Nybegynder
18. januar 2006 - 18:50 #11
OK lukker SP