Avatar billede druen Nybegynder
07. januar 2006 - 21:08 Der er 4 kommentarer

Reinstall/repair af Win98

Hej

Min mosters gamle Win98 PC gør vrølv. Når den starter Windows giver explorer en fejlmeddelse og pc'en fryser. Min plan er at prøve at reinstallere eller reperarere installationen. (Pointen er at jeg helst ikke vil have at opsætninger i mailprogram og lign. forsvinder - da hun ikke aner hvad hun har osv.).

Hvorn gør man det?
Avatar billede druen Nybegynder
07. januar 2006 - 22:09 #1
Lige en uddybning:
Jeg har en boot-cd, men når jeg starter fra den, er der ingen muligheder for geninstal el. lign. kun en install, der kræver en formatering...
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2006 - 23:48 #2
Nu er det en gammel sag du opererer med, men jeg mener at huske således. Start din computer, når den er startet op sæt Win98-skiven i drevet, nu får du en popup skærm jeg husker ikke hvad der står, men du skal vælge ikke at installere, altså få denne popup skærm lukket.Nu højreklikker du på start, vælger stifinder, vælger cd-drev, vælger install og hvis jeg husker rigtigt svarer det til en reparation  i WinXP
Avatar billede druen Nybegynder
08. januar 2006 - 09:39 #3
Ok

Problemet er bare at jeg slet ikke kan få Windows op at køre. (Heller ikke i fejlsikret tilstand).

Er der en måde at starte reparationen fra DOS på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2006 - 11:36 #4
boot på cdrom fra dos.