Avatar billede bono Nybegynder
06. januar 2006 - 23:33 Der er 1 løsning

Problemer med BTC DRW 1116 og Windows XP Pro

Jeg er stødt på et problem som virkelig går mig på. Hver gang jeg sætter en hvilken som helst disk i min BTC DVD brænder så genstarter min comp. helt af sig selv.

Har tjekket og prøvet følgende:

Kørt defrag -> Negativ
Kørt antivirus -> Negativ
Kørt diskoprydning -> Negativ
Kørt scandisk -> Negativ
Kørt spybot -> Negativ
Kørt registry healer -> Negativ
Kørt ad-aware -> Negativ

Får ingen blå skærm når det sker, selvom aut. genstart er slået fra.
Har tjekket logs for programmer, system, antivirus og sikkerhed under administrative værktøjer -> Ingen visuelle problemer
Har tjekket enhedshåndteringen -> Ingen udråbstegn, ser 100% normal ud.

Hardware mæssigt tjek:

Tjekket jumpere, kabler og alt sidder rigtigt. Har prøvet at bytte rundt så drevet kom på den primær bus. Har prøvet at udskifte fladkablet, at sætte begge HD'er på sammen bus og DVD-RW på sekundær bus som master. (har to brændere den anden PLEXTOR PX-708A, fungere uden problemer uanset konfiguration.). Har taget BTC drevet ud og sat i anden PC for at tjekke om det var defekt - drevet kunne både læse og brænde fejlfrit -> Drevet er ok.
Kan ikke engang boote korret fra den ny brænder, sætter jeg WINDOWS cd'en i går der ikke længe inden comp. genstarter.

Nogen der ved hvad der er galt, og evt har en løsning på problemet ???

Mit system:
Motherboard = MSI KT4AV
CPU = AMD Athlon XP 2700+ ( 2.13 GHz)
RAM = 1024 MB DDR 333
BIOS = AMI
DVD 1 = PLEXTOR DVDR PX-708A
DVD 2 = BTC DWR 1116IM
HDD 1 = 40 GB
HDD 2 = IBM 20GB
HDD 3 = SAMSUNG 160 GB SATA 150
LYD = SB AUDIGY 6.1
GRAFIK = NVIDIA GeForce FX5200, 128 MB
OS = Windows XP Pro, SP 2
Avatar billede bono Nybegynder
10. januar 2006 - 21:56 #1
Har selv løst problemet, det viste sig at der var problemer med strømforsyningen. Udskiftede den og så fungerede det hele igen.