Avatar billede jmp.dk Nybegynder
05. januar 2006 - 16:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sql server performance

Jeg har to identiske laptops med hver deres MSDE 2000 SQL SERVER.
Min applation bruger denne Database naar laptoppen er offline.
For at forberede en offline session har jeg lavet et object der kopierer skemaet fra live database til den lokale.
Til dette bruger jeg MS Transfer objects.

Nu til spoergsmaalet:
Den ene laptop bruger ca. 30 sekunder paa denne operation.
Den anden Laptop bruger ca. 4 minutter paa denne operation.
Det er samme kode der bliver eksekveret paa begge maskiner.

Eneste forskel er at den ene MSDE database er opdateret med SP3.
Saa det er nok aarsagen til problemet.
Det er ikke en option at koere uden sp3, men jeg vil gerne have den performance tilbage.

Gode raad er meget velkomne.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2006 - 17:44 #1
er dine database devices (MDF og LDF filer) præallokeret i passende størrelse ?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. januar 2006 - 23:09 #2
Er du sikker på at databaserne er identiske, også hvad index'er angår?
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
05. januar 2006 - 23:31 #3
Inden jeg overfører skemaet laver jeg en drop database og en create database, såh det skulle være samme situation.
Dette gøres fordi det er den hurtigste måde som jeg kender at slette alt indhold.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2006 - 23:37 #4
men hvad med devices ?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 05:57 #5
Er SP4 en option?
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
06. januar 2006 - 09:38 #6
Arne V, Jeg bruger default instillingerne når jeg skaber databasen.
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener?
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
06. januar 2006 - 09:39 #7
Kryptos, er det et gæt eller et kvalificeret bud?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2006 - 09:52 #8
traditionelt opretter man since devices (MDF og LDF filer med fast størrelse)

siden SQLServer 7.0 eller der omkring har det været muligt (sågar default tror jeg)
at SQLServer kan autoextende de filer

hvis man starter med en lille fil og autoextender så kan performance blive
voldsomt påvirket af hardddiskens fragmentation

(og performance vil generelt kunne gå i bund)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2006 - 09:53 #9
Der findes en del trafik (Usenet) omkiring performance i forbindelse med MSDE og SP3 men om det hjælper aner jeg ikke.

BTW er der vel omkring 100+ gode grunde til at opgraderer hvis jeg kender MS SP ret.
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
06. januar 2006 - 10:04 #10
Tak til jer begge, prøver jeres forslag på mandag og vender tilbage
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
09. januar 2006 - 13:36 #11
Nu har jeg mere information.
Problemet afhjaelpes ikke af at aendre fil storrelser og regler for autoextend.
Der er praecis samme standard instillinger paa de to databaser og derfor bliver databaserne skabt med samme indstillinger.

SP4 hjaelper ikke da mine kunder ikke har taget den i brug endnu !!!.

Jeg maa forsoege noget andet.
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
27. januar 2006 - 09:51 #12
Er der nogen måde man kan tvinge DMO transfer objektet til at skrive til en log fil, så man kan se hvad der foregår?
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
05. december 2008 - 11:53 #13
Lukker traaden