Avatar billede pzo Nybegynder
05. januar 2006 - 15:32 Der er 1 kommentar

Problemer med ASP

Hola.

Jeg sidder med en IIS 6.0 server på en 2003 server med SP1.

For et par dage siden gik den halvt kaput, da den lige pludselig ikke kunne vise asp sider mere. Fejlbeskrivelsen var at default script language var forkert. Det stod som VBScript, som er korrekt. Men det fattede den ikke meget af. Vi fik dog løst problemet efter en masse frem og tilbage og til sidst geninstallation af .net framework 2.0.
Husk på at vi snakker bare asp og ikke noget asp.net her.

Men den vil stadig ikke afvikle et af vores asp script(kig evt fileexplorer.com for at se hvad det er den ikke kan afvikle)
fejlen den kommer med er:
Active Server Pages error 'ASP 0129'

Unknown scripting language

/LM/W3SVC/921832939/Root/AL-RFE/global.asa, line 28

The scripting language 'VBScript.Encode' is not found on the server.

Almindelige asp > vbscripts kører sådan set. De bliver i hvert fald afviklet uden fejl meddelelser.

Jeg er lost, aner ikke hvor der skal tages fat.
Avatar billede pzo Nybegynder
05. januar 2006 - 15:33 #1
Nå ja, og serveren har kørt det i ca. et års tid, hvor der ingen problemer har været, og der er ikke lavet ændringer i scripts eller opsætning, da problemet opstod.