Avatar billede crox Nybegynder
04. januar 2006 - 19:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virus mens min computer var i en foretnings varetægt!

Hej Alle !
Jeg har fået min computer tilbage efter langt tid i en foretnings varetægt, da de skulle foretage en reperation. Da jeg fik computeren tilbage, og virksomeden havde lavet en genindstalering af min software, fandt jeg en mappe på skrivebordet der hedder " Toast ", jeg kan se at mappen er oprettet mens den har været i foretningens varetægt. Inde i mappen er der et flamme ikon der hedder Toast. Når man trykker på ikonet begynder computeren automatisk at downloade porno, og starter automatisk med at afspille 1½ minuts pornofilm i mediaplayer. Er der nogle der kender noget til hvad dette kan være, og hvordan det kan være kommet når butikken skulle have reinstalleret alt softwaren?
Mvh. Christian
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2006 - 19:49 #1
Tjah...
Der er en i butikken der har haft lidt for meget tid tilovers.

Da den butik sikkert ikke har erfaring i at fjerne spyware o.l. ville jeg tage en snak med dem, og spørge hvad de vil give for at du kan få renset din maskine for div. snavs.
Avatar billede crox Nybegynder
04. januar 2006 - 19:56 #2
Så du vil mene at der er en der har brugt den i en frokost pause til privat brug, og glemt at slette sine spor?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 20:02 #3
Enig med John!
Avatar billede bouggi Nybegynder
04. januar 2006 - 20:03 #4
hvis det var mig ville jeg nok lade et par ord falde i en eller anden godt læst avis..
kan jo være at de ligefrem vil gi dig en ny puter bare for at holde mund LOOL

nej spøg til side..
det er noget skidt når der sidder folk derude som man egentlig betror en del af sit privatliv og de så bruger den til den form for fornøjelse..

og ja der har sikkert sidden en i sin frokostpause og ikke vidst hvad han skulle få tiden til at gå med
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2006 - 21:40 #5
Ja - og det er virkelig skidt.
Det er egentligt rimeligt simpelt at bevise - bare tjek dine cookies + midlertidige internetfiler - de viser hvornår den blev oprettet på din pc - er de oprettet i det tidsrum hvor din pc befandt sig i forretningen, så har den pågældende forretning et STORT problem!
Avatar billede crox Nybegynder
05. januar 2006 - 20:34 #6
Nu har jeg været oppe i foretningen med den og jeg har fået et meget overraskende svar:
Butikschefen i butikken hendvendte sig til service centeret og forklarede cheferne i servicecenteret problemet, med at der lå en mappe efter en reinstalation(hvilket vil sige at den burde være som den kommer fra ny) der indeholdte spyware der automatisk begyndte at downloade porno. Mappe datoen er fra d. 13 december, og der var den i serviceforetningens varetægt. Efter butikschefen havde snakket med service centreret snakkede jeg med ham. Jeg fik følgende at vide:

-Han sagde at han havde fået mundkurv på og intet måtte sige.

-At jeg selv havde lagt spywaren ind, og derefter ændret datoen for hvornår mappen var oprettet på computeren.

- At han kunne se ud fra sit timeskema at der var ingen der havde brugt den på følgende tidspunkt.

- Og tilsidst at jeg selv havde lagt spywaren ind ved hjælp af min egen computer dehjemme, da han kunne se at jeg havde været inde og søge på reperations nummeret for at se på hvor langt odren var nået i systemet, bare 20 minutter før mappen var blevet oprettet...

Er der nogen der har nogen forslag til hvad man kan gøre, jeg har haft virkeligt mange problemer med computeren og den har været til reperation 4 gange de sidste 1½ år, og hver gang har der været nye problemer når jeg fik den tilbage. Men nu vil de ikke røre den mere. Jeg er sådan lidt i vildrede for jeg mener simpelthen ikke det kan være rigtigt at man skal beskyldes for sådan nogle ting af en landsdækkende radio-tv kæde, og jeg ved ikke engang om det overhovedt kan lade sig gøre at ændre tidspunktet på hvornår mappen er oprettet, og hvardan skulle jeg kunne have gjort det over min egen computer 200 km væk?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 04:52 #7
Det lyder som en skrækhistorie.

Kender du forbrugerprogrammet Kontant? De elsker at bringe den slags historier :o)
Jeg synes også at du skal henvende dig hos forbrugerrådet:
http://www.fbr.dk/
Avatar billede crox Nybegynder
06. januar 2006 - 08:30 #8
Ok... tak for jeres svar, må prøve at skrive lidt rundt, men det er nu ikke første gang denne radio-tv kæde er med i kontant!
Er der en der vil lægge et svar så jeg kan få lukket...
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 09:01 #9
Den vil jeg overlade til John.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2006 - 11:33 #10
Syntes du skal beholde point selv :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2006 - 11:33 #11
hov... så laver jeg det som svar.... GG - bare afvis det :)
Avatar billede crox Nybegynder
06. januar 2006 - 11:46 #12
Point for hurtigt svar :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2006 - 12:16 #13
Jamen så tak da :)