Avatar billede ullum Praktikant
01. januar 2006 - 13:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af fler-skærms løsning

I vores billard klub har vi en pc med xp, som bruges til excel regneark, internet og mail. Vi ønsker at tilslutte en ekstra skærm, den skal vise det samme billede som på den originale skærm. Desuden skal det kunne vise tv med antennesignal direkte ind, altså evt. uden at pc'en kører. Jeg har kigget lidt på lcd fjernsyn hvor der er pc indgang, men jeg tror at opløsningen er for lav.(640X480 prosonic 20" til 3000)
Jeg har så kigget lidt på denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140435
det behøver ikke lige at være den, men det er et udgangspunkt, er
der tv tuner i eller skal man have den ved siden af.
Grafikkortet skal kunne trække to skærme samtidig, men ellers ikke de store krav, en ide til et brugt hvor pris/ydelse går fornuftigt op
Der er ikke rigtige eller forkerte svar, så jeg fordeler p skønsmæssigt
Avatar billede ullum Praktikant
01. januar 2006 - 14:11 #1
nu har jeg så nærlæst specs for skærmen, "it features built in tv-tuner" så den side af sagen er vel ok
Avatar billede freespace Nybegynder
01. januar 2006 - 19:42 #2
Den ser da fin ud, samsung laver nogen gode skærme. Og den går op i en opløsning på 1280 x 1024 så det ser fornuftigt ud.

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=35574&type=hardware
Lidt letter at se hvad den kan her i forhold til edbpriser...
Avatar billede ullum Praktikant
01. januar 2006 - 20:08 #3
det var saa den ene del af spm men hvordan med grafikkortet, og hvilken kabeltype skal jeg anvende naar der er 6 m. imellem
Avatar billede freespace Nybegynder
01. januar 2006 - 23:00 #4
Der skal se hvor mange udgange der på grafikkortet. Hvis det er et nyere vil jeg gætte på der en VGA og en DVI udgang, så alt efter hvad der bliver brugt af den nuværende skærm skal du nok have en omformer fra DVI til VGA. Der følger et VGA kabel med, men er ikke lige klarover om det der følger med er på 6 meter.
Avatar billede freespace Nybegynder
01. januar 2006 - 23:06 #5
Avatar billede ullum Praktikant
02. januar 2006 - 13:14 #6
Nå jamen så skal vi jo finde et grafikkort der kan klare opgaven, har du nogle bud
Avatar billede freespace Nybegynder
02. januar 2006 - 15:25 #7
Du er sikker på der ikke er 2 udgange på det nuværende grafikkort?
Avatar billede ullum Praktikant
02. januar 2006 - 15:29 #8
det er der 100% sikkert ikke.
Desuden er jeg bange for at der ikke er fjernbetjening med, dette er et krav.
Avatar billede freespace Nybegynder
02. januar 2006 - 15:35 #9
ideoindgang
Analogvideosignal  RGB
Lydudgang
Type  Højttaler(e) - integreret
Ekspansion / Konnektivitet
Interface  1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)
1 x hovedtelefoner - 3,5 mm stereo-ministik
1 x SCART - 21-pin SCART
1 x komponentvideoindgang
1 x Tv-antenne indgang - antenne-konnektor
1 x S-videoindgang
Diverse
Udstyr inkluderet  Fjernstyring  <------------------Det må være fjernbetjening
Medfølgende ledninger  1 x VGA-kabel
1 x audiokabel
Effekt
Model  Intern
Strømforbrug ved drift  49 Watt
Producentgaranti
Service & Support  3 års garanti
Detaljer om service & support  Begrænset garanti - reservedele og arbejdskraft - 3 år
Begrænset garanti - baggrundslys - 3 år
Avatar billede ullum Praktikant
02. januar 2006 - 16:36 #11
sendte en mail til importøren vedr. fjernstyring. Jeg skal i øvrigt bruge 10m kabel, er der nogen der har erfaring med så langt et kabel. Omvendt kan man sige at når det sælges virker det formentlig også?
Avatar billede freespace Nybegynder
02. januar 2006 - 16:51 #12
Ja, det vil jeg også gætte på.
Avatar billede ullum Praktikant
02. januar 2006 - 17:09 #13
det var hurtigt svar
Hejsan

SyncMaster 910MP har fjärrkontroll, remote control.

Jeg tror vi er i land, svar pls. og tak for hjælpen
Avatar billede freespace Nybegynder
02. januar 2006 - 18:44 #14
selv tak