Avatar billede herlufsen Nybegynder
31. december 2005 - 17:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man identificerer man et lydkort?

Hej!

På min forældres gamle computer er lydkortet holdt op med at virke, i forbindelse med, at de fik windows geninstalleret. Jeg kan se, at den driver, der er installeret, ikke passer til kortet. Men kan dæleme ikke finde den, der er rigtig - for ved slet ikke, hvad deres onboard lydkort er for ét. Findes der et program, der kan identificere lydkortet ordentligt? (Ud fra selve chippene og ikke fra den installerede driver).

Mvh. Kristian
Avatar billede halifax Nybegynder
31. december 2005 - 17:47 #1
Hent Everest Home Edition til at identficere hardware med mere i computeren. Ud fra det kan du finde info om bundkort og hente driveren fra producentens site.
Eller du kan se det under info om lydkort. Hent det her
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2006 - 12:57 #2
Avatar billede mads-3 Nybegynder
01. januar 2006 - 14:03 #3
ja hent everest og så skriv hvilket bundkort det er, så kan du få et link fra os hvor du kan downloade driver til det.