Avatar billede ullahelene Nybegynder
28. december 2005 - 19:38 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

laves om til cd-drev

hej jeg har en bærbar computer som starter op i diskette-drevet og det skal laves om til at den starter op i mit cd-drev er der nogle der ved hvordan man gør?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 19:39 #1
Ind i BIOS, og inder BOOT menuen, kan du sætte BOOT rækkefølgen. der kan du sætte CD før diskette.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2005 - 19:40 #2
Du skal ind i BIOS og sætte CD drev til FIRST BOOT DEVICE
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2005 - 19:42 #3
Fandens langsom på det tastatur du kommer normalt ind i BIOS ved at trykke delete straks efter boot
Avatar billede ullahelene Nybegynder
28. december 2005 - 19:55 #4
nu er jeg kommet ind i mit boot og skal ha lavet det om fra windows xp til wondows 98 men den vil ikke formaterer disken er der nogle der har nogle gode råd
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 20:02 #5
Hvis den er formateret i NTFS, så kan WIN98 ikke klare dette. Der skal du have fat i et værktøj der kan slette NTFS partitionen, og når det er gjort, skal du bruge en BOOTbar diskette med Fdisk.exe å til at partitionere. Derefter formaterer du den med Format.com, som du kan lægge på disketten sammen med FDISK.exe.
Avatar billede ullahelene Nybegynder
28. december 2005 - 20:05 #6
hvor finder jeg de værktøjer som jeg skal bruge
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2005 - 20:07 #7
Start op på din Win98 cd -> vælg med support (mener jeg det hedder) ved a-prompten skriver du fdisk -> klik enter -> slet "Non dos partition -> opret primær partition -> gør primær partition aktiv -> tryk Esc til du er ude af fdisk -> genstart -> nu tilbyder Win98 at formatere
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2005 - 20:08 #8
Avatar billede ullahelene Nybegynder
28. december 2005 - 20:48 #9
så nu har jeg fundet ud af det mange tak for hjælpen hvis i lige smider et svar så giver jeg nogle point.
Avatar billede ullahelene Nybegynder
28. december 2005 - 20:56 #10
vi mangler lige helgec
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2005 - 20:57 #11
:o)