Avatar billede cool_casper Nybegynder
25. december 2005 - 00:25 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke åbne port 80..

Hejsa,

Jeg har lige købt en Sitecom WL-114 Router med trådløst netværk. Jeg har nu prøvet at åbne for port 80 (til min webserver) til min interne IP, men det lykkedes ikke. Skriver jeg den eksterne IP-adresse i exploreren får jeg fejl. Jeg har åbnet for port 80 vha. "Virtual Servers" i administrationen i routeren. Da det ikke virkede, prøvede jeg at oprette en DMZ (DeMilitarized Zone) med viderestilling til min interne IP og så fungerede det.

I loggen for min router finder jeg bl.a. poster som denne:
25. december 2005 00:23:48 Unrecognized attempt blocked from 66.23.201.180:54643 to 80.166.165.111 TCP:80

Hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 09:46 #1
Det kan godt virke selv om du får en fejl. hvis din router ikke understøtter nat loopback.

Har du prøvet at få en anden til at teste om det virker.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
25. december 2005 - 14:29 #2
Jeg har prøvet at få en udefra til at teste det. Det er hans IP som er blevet blokket i loggen som jeg skrev.
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 18:13 #3
nååå det kunne jeg bare ikke gennemskue at det var hans.. (så burde min ip også være i loggen nu)

Så tyder det på at firewall bliver ved med at kontrollere det. så det er i firewall i din router du skal lave en undtagelse.
Avatar billede langbein Nybegynder
01. januar 2006 - 11:57 #5
Online scan for kontroll av om port 80 virkelig har blitt åpnet:

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. januar 2006 - 14:20 #6
Hmm.. Det udemærkede link fra langbein viste at port 80 var åben. Og nu ser det også ud til virke. Har dog ikke ændret noget siden sidst, men ikke desto mindre virker det nu. :D
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. januar 2006 - 14:20 #7
10 point til langbein for udemærket link. Tak til alle andre. Godt nytår! :)
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 15:30 #8
Man kan så undre sig at du tog nogle af point retur alligevel....
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. januar 2006 - 18:10 #9
Det gjorde jeg fordi jeg ikke mente langbeins svar var årsagen til at jeg fik det til at virke. Men blot en meget brubart værktøj til at finde ud af om det gjorde. Men hvis langbein føler sig snydt skal han bare sige til så er de sidste 20 point hans !-)
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 18:22 #10
Man kan jo så bare undre sig over at du enten har taget eller eller delvis point retur i 114 spørgsmål http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=cool_casper&spm_part=&spm_answer=cool_casper&find=&engine=exp
Avatar billede cool_casper Nybegynder
01. januar 2006 - 18:41 #11
Det er vel forståeligt at du undrer dig over det. Hvis du kigger lidt nærmere på spørgsmålene så er det mange gange hvor det der har hjulpet mig kun har kommenteret og ikke ville have point. Det er nok en delvis forklaring. Andet kan jeg ikke sige. Men det kan jeg ikke gøre noget ved nu. Jeg har tilbudt at langbein kan få 20 point mere, og det står jeg fast ved.
I øvrigt synes jeg det synd at du hænger dig i flere år gamle spørgsmål, og kan godt undre mig over om det er dig der føler dig snydt for point? :)
Godt nytår! :)
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 19:43 #12
jeg føler mig ikke snydt bare lige for at få det på det rene :)

Jeg studsede bare over det.