Avatar billede lau_r Nybegynder
24. december 2005 - 16:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slet cached roaming profil

Hvordan sletter jeg en "roaming profile"'s filer fra min laptop (XP)? Jeg er ikke på vores domæne men har administrator rettigheder på maskinen. De ubenyttede profiler fylder harddisken.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2005 - 00:00 #1
|Kontrolpanel|System|Avanceret|Brugerprofiler|---> Indstillinger, der ka du gøre det ;)
Avatar billede lau_r Nybegynder
25. december 2005 - 02:08 #2
jeg går ud fra du mener: kontrolpanel>>User accounts>>Advanced?
Her kan jeg se desværre ikke finde alle de profiler der findes i "Documents and settings" mappen?!?!
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2005 - 06:32 #3
nej jeg mener |Controlpanel|System|Advanced|User Profiles|---> Settings , her skulle du gerne ku se de profiler du selv har oprettet.Billed af det her, http://img399.imageshack.us/img399/8797/userprofile0ol.jpg
Avatar billede lau_r Nybegynder
25. december 2005 - 11:45 #4
tak! Men det er jo netop ikke mine egne profiler jeg ønsker at slette men derimod mine medarbejderes profiler. Så vidt jeg kan se findes de ikke på listen. Jeg har godt nok en del "Account Unknown" men ingen mulighed for at se hvad det dækker over. Kan jeg ikke slette profiler jeg ikke selv har oprettet/logget på med?
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2005 - 14:18 #5
hvis du kun er lokal administrator på maskinen, er det højst sandsynligt domæne politikker der styrer den ting... har du været omkring Folder Options og sætte systemet til at vise alle filer ? du ka se hvilke rettighedder du har på en given folder ved at højreklikke på den vælge egenskaber og fanebladet security.
Avatar billede lau_r Nybegynder
25. december 2005 - 14:47 #6
Jeg kan godt logge på maskinen som domæne administrator, men det giver mig ikke flere profiler at vælge i mellem. Vil det sige at jeg kun kan fjerne en profil fra min laptop via vores domæne-server?
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2005 - 14:56 #7
det lyder godt nok lidt mystiskt, ska ikke kunne sige hvad der er blevet sat af rettighedder/politikker fra domænet.. her er en søgning på "delete roaming profile"
http://www.google.com/search?hl=en&q=delete+roaming+profile&btnG=Google+Search
Avatar billede lau_r Nybegynder
25. december 2005 - 15:13 #8
hmmm... jeg har forsøgt google. Hvad sker der hvis jeg bare sletter mapperne i "documents and settings" mappen? Som domæneadministrator har jeg rettigheder, men risikerer jeg at slette filerne på vores domæneserver næste gang jeg synkroniserer?
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2005 - 15:25 #9
det tror jeg ikke, men kan ikke vide det, aner jo ikke hvordan det er sat op på domænet..
Avatar billede lau_r Nybegynder
14. november 2006 - 11:26 #10
lukker spørgsmålet. kom aldrig videre.