Avatar billede bystad Nybegynder
24. december 2005 - 15:21 Der er 14 kommentarer

W32.Sinnaka.A@mm

hvordan får jeg denne virus fjernet
Avatar billede bystad Nybegynder
24. december 2005 - 15:31 #1
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\edonkey\eDonkey2000\edonkey2000.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\Brian\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\4RB7U01T\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: HomepageBHO - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - C:\WINDOWS\system32\hpB6AD.tmp
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SpyAxe] C:\Programmer\SpyAxe\spyaxe.exe /h
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: http://www.autodata.dk
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111884243890
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.autodata.dk/msrdp.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Autodata Limited License Service - Autodata Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: C-DillaSrv - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
Avatar billede bystad Nybegynder
24. december 2005 - 15:42 #3
der kan jeg vist ikke fjerne den fra
Avatar billede hcma Novice
24. december 2005 - 15:44 #4
kan se du også har spyaxe liggende  :o(
24. december 2005 - 15:50 #5
Set i anden tråd:

Proceduren som beskrevet her: http://www.exp.dk/artikler/755

samt

1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

3. Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

4. Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede hcma Novice
24. december 2005 - 15:56 #6
enig med dr1, så følg hans råd  :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. december 2005 - 16:10 #7
Jeg tillader mig at koble mig på tråden.*S*
Men den er godt nok styg, der er både Nail, Spyaxe og Smitfraud i en skøn sammenblanding.
Avatar billede bystad Nybegynder
24. december 2005 - 16:19 #8
kan ikke inst. drweb-cureit
Avatar billede fromsej Praktikant
25. december 2005 - 10:37 #9
Så drop den og fortsæt.
Avatar billede bystad Nybegynder
25. december 2005 - 15:05 #10
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Documents and Settings\Brian\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\IT81ODY5\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe
O2 - BHO: HomepageBHO - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - C:\WINDOWS\system32\hpD580.tmp (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: http://www.autodata.dk
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111884243890
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.autodata.dk/msrdp.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Autodata Limited License Service - Autodata Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: C-DillaSrv - C-Dilla Ltd - C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
25. december 2005 - 15:17 #11
1. Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen - herefter bliver den "neddroslet" til gratis-versionen):
Den har du godt nok, så opdater den lige.
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe

Installer og kør Ewido - opdater programmet (men lad være med at scanne).

2. Hent Adaware her:

http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html

... og Adwares VX2 plugin her:

http://www.lavasoft.de/software/addons/vx2cleaner.shtml

Installer Adaware (under installationen bliver du spurgt om du vil opdatere og køre en fuld scanning - fjern alle tre flueben), og installer herefter VX2 plugin ved at dobbeltklikke på vx2cleaner_inst.exe (brug alle standard indstillinger)

3. Kør Adaware og opdater programmet med de nyeste opdateringer. Klik på Add-ons i den venstre kolonne. Vælg VX2 Cleaner V2.0 og klik på "Run Tool". Klik på OK - hvis programmet finder noget, så klik på "Clean". Når rensningen er overstået, så skal du klikke på "Close" og lukket programmet.

4. Genstart din computer og kør Adaware igen. Denne gang skal du klikke på "Start" og vælge "Perform smart system scan" - klik herefter på "Next". Når scanningen er gennemført, klik på "Next" - vælg alt hvad programmet finder (højreklik på en linie og vælg "Select all objects". Klik "Next", og klik "OK".

Du bliver spurgt om at køre Adaware ved genstart - klik "OK" og luk Adaware. Genstart din computer.

5. For at få et sidste sikkerhedscheck... kør en fuld scanning med Ewido - husk at opdatere programmet først. Når programmet er færdig med at scanne skal du klikke på "Save Report" (husk hvor du gemmer rapporten).

6. Genstart din computer og læg en frisk HijackThis log herind, sammen med rapporten fra Ewido.
04. januar 2006 - 19:04 #12
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede bystad Nybegynder
05. januar 2006 - 15:53 #13
den brød sammen, men tak for opmærksomheden
05. januar 2006 - 19:34 #14
Lukker du selv eller hyr ?