Avatar billede softe Nybegynder
24. december 2005 - 00:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af script

Hej xperten,

Jeg har fundet mig et script jeg gerne vil have lagt ind på min hjemmeside. Jeg kan dog OVERHOVED ikke finde ud af selv at programmere, og for den sags skyld installere et script.

Jeg har fundet et komplet script, som skulle "kunne det hele". Læs beskrivelsen af det her,

http://www.hotscripts.com/Detailed/16946.html

Det er scriptet jeg gerne vil have installeret - med mindre der er en der har en bedre idé? Jeg har login informationer osv. til siden, så jeg forestiller mig at du måske ville gøre mig den tjeneste at installere det for mig?

Håber på hjælp :)

/Søren
Avatar billede softe Nybegynder
24. december 2005 - 01:02 #1
Og... Hvis der er nogle som er friske på opgaven, kan I smide mig en mail på soren(at)sorent.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2005 - 03:11 #2
Hvorhenne går du i stå? :)
Avatar billede softe Nybegynder
24. december 2005 - 09:52 #3
Det er hele processen. Jeg forstår mig slet ikke i PHP. Så vidt jeg forstår skal det sættes op osv. til præcis "min" web server?
Avatar billede softe Nybegynder
24. december 2005 - 10:23 #4
Okay, nu har jeg kæmpet lidt med problemerne. Jeg har forstået at uploade siden, og samtidig sætte nogle informationer ind i en fil om mysql. Men jeg skal åbenbart også bruge phpMyAdmin til at sætte noget op, og det kan jeg guhjælpeme heller ikke finde ud af at sætte rigtigt op. Jeg tror sådan set bare jeg skal have det uploadet rigtigt og have oprettet en database, men det fatter jeg ikke helt hvordan man gør...

Hjjææææææææææææælp!!!
Avatar billede jorn1 Nybegynder
25. december 2005 - 16:49 #5
Get the latest Rar pack
Download and extract the latest version from www.neocrome.net (and here only ! Any other distribution is illegal).

Main configuration entries
Open the file datas/config.php, and fill up parameters about your MySQL database.
Do not change settings that you do not understand yet !

Please notice that most of the request for technical support are caused by erroneous settings or typos in this area. So if get an error message saying that LDU or PHP cannot connect to the database, first check that the host name, database name, user name and password are ok. If you have a doubt, ask your hosting provider for the correct values.

Upload files to your server
LDU can manage an unlimited count of skins (HTML layouts), but one is usually enough.
The default skin is set in /datas/config.php, by default it's "pandora".
Do not upload the folder /docs, its not required by the engine.

Allow file writing for some folders
'CHMOD 777' folders (to allow files writing, do this with your FTP client) :

/datas/avatars/
/datas/thumbs/
/datas/tmp/
/datas/users/

Create the SQL database
Open a MySQL remote manager (PHPmyAdmin is the most famous).
Select your database, then in the tab 'SQL' create tables with the SQL script : docs/ldu-createnew-800.sql
(With the button 'Browse', point to the location of the file on your computer, then run the script with 'Go')

Create your account
Open your home URL with a browser, select 'login', then 'register', to create your account, and once done, log-in.
Note that the first user to register is automatically activated and assigned the highest level available (Server-op, 99).

Install the extended plugins
When logged-in, go to the administration panel, tab "extended plugins".
Open all the extended plugins one by one, and at bottom, click "Install all".
Note that if you're not planning on running old LDU plugins, then then installation of the plugin "Wrapper" is optional.

It's done !
Avatar billede jorn1 Nybegynder
25. december 2005 - 17:12 #6
Det tager ca. 5 minutter at sætte den op

http://www.dansk-radio.dk/portalLDU/
Avatar billede jorn1 Nybegynder
25. december 2005 - 17:14 #7
Linket var noget vrøl

http://www.dansk-radio.dk/LDU800/
Avatar billede softe Nybegynder
26. december 2005 - 23:19 #8
Open a MySQL remote manager (PHPmyAdmin is the most famous).
Select your database, then in the tab 'SQL' create tables with the SQL script : docs/ldu-createnew-800.sql
(With the button 'Browse', point to the location of the file on your computer, then run the script with 'Go')

Det er her jeg står af... Indtil da er det gået meget godt. Men hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede softe Nybegynder
26. december 2005 - 23:21 #9
jorn - eventuelt lige smid mig en mail på soren(at)sorent.dk . Så sender jeg dig login informationerne til min hjemmeside, og så kan du smide det ud på nettet for mig?
Avatar billede jorn1 Nybegynder
27. december 2005 - 06:17 #10
mail er afsendt
Avatar billede jorn1 Nybegynder
27. december 2005 - 06:21 #11
er det oppe at køre nu, får vi så en link så vi kan se det ???
Hej god fornøjelse
Avatar billede softe Nybegynder
07. januar 2006 - 17:13 #12
Hej,

Jeg fik det op at køre med hjælp fra en anden. Men jorn - du forsøgte da. Derfor kan du også få mine point :)