Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
23. december 2005 - 10:43 Der er 1 løsning

indlæg fscommand i sidste frame og export

Jeg er igang med at lave en PowerPoint præsentation, hvori jeg skal benytte Flash.
Jeg kan godt få flash filen (swf) lagt ind, og få den til at afspille.
Mit problem opstår, når jeg vil have den til at gå til næste Slide (dias) i PowerPoint. Dette kræver en fscommand("next",""); i sidste frame i Flash filen.
Min Flash fil kommer fra BB FlashBack, som er et program der optager skærmaktivitet, og gemmer det i Flash format (swf).
Jeg har fået det til at virke, ved at gøre følgende i Flash MX Pro 2004:
Create New => Flash Document => File => Import => Import to Stage => (Vælge min flash fil (swf)) => Køre til sidste frame i Timeline og skrive fscommand("next",""); under Actions - Frame.
For at få det ind i PowerPoint, skal det fortsat være en swf fil, så jeg eksporterer det: File => Export => Export Movie

Med overstående virker det, så længe det kun er en "film", dvs. der ikke er nogen pauser e.l. i.
Nu er det desværre sådan, at min næste flash fil indeholder "pauser", indlagt med BB Flashback - pausen består i at den pauser filmen, indtil man klikker med musen.
Når jeg igennem Flash MX har lagt fscommand ind, og eksporteret den som en film, springer den bare pausen over.

Mit spørgsmål er derfor:
Hvordan får jeg den til ikke at springe min pause over, når jeg eksporterer den igennem Flash MX?
Eller er der et andet program, hvor jeg let kan indlægge fscommand i sidste frame, og fortsat beholde pausen?
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
23. december 2005 - 13:00 #1
Jeg fandt selv en løsning.
Programmet Sothink SWF Quicker giver en mulighed for at redigere i sine swf filer, og jeg kan igennem det program dermed indlægge min fscommand i slutningen.