Avatar billede andreas_og_far Praktikant
23. december 2005 - 08:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV KORT - til Satellit fjernsyn

Hej Alle

Jeg er den lykkelige ejer af et hus ude på landet.
For at se fjernsyn herude, har jeg investeret i satelit (4-hoveder) samt receiver fra VIASAT. Guld pakke !!

Alletiders - tusindvis af programmer....

På stueantennen, kan jeg se DR1 og TV2.

Spørgsmål:

Jeg ønsker nu, at købe et TV Grafikkort, således at jeg kan se TV inde fra vores computerrum samt lave alt det andet man kan gøre med et TV-kort.....

MEN: Hvad findes der af TV-kort til Satelitsystem ?? - og findes der noget overhovedet ???
Jeg kunne forestille mig, at det ikke var muligt.. eftersom tv-kortet i princippet skal fungere som receiver og i den forbindelse skal jeg vel så have et "Guldkort" mere....

Kan I følge mig ??

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe med nogle gode råd ??

Med ønske om en god jul ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. december 2005 - 08:36 #1
Der findes kort med sat reciver i. Men de tager så vidt jeg ved ikke koder kort (guldkort) og ja du skal have et kort for hver reciver.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. december 2005 - 08:43 #3
Du behøver ikke en kortlæser til PC, du kan køre over coaxstikket på satboksen til kortet.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
23. december 2005 - 10:01 #4
Hej !
Det begynder at lyde godt ;-)
Kort der kan modtage Sat tv ?? - Hmm... OK, det må så være alle de 1000-2000 gratis kanaler jeg kan se...men ikke dem der er kodede.... Lyder OK.

Til peet49: Hvis jeg kører coaxkablet over i et evt. tv-kort til computeren, betyder det jo bare, at den kanal, som receiveren er indstillet på, vil også være den kanal tv-kortet viser - og det er jo ikke så smart.....
Det er jo faktisk det jeg ville undgå.....

Men tak for jeres svar - Jeg håber der kommer nogle fede guldkorn jeg kan bruge til noget ;-) Tak
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. december 2005 - 10:07 #5
Det kan du have ret i, det kræver så, at du har dual LNB hoveder.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
23. december 2005 - 10:21 #6
Ups...fisk !!
Dual LNB hoveder ?? - Den er jeg ikke lige med på.

Jeg har almindelig stor parabol antenne med 4 hoveder ... Er det dét ??

;-)
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
23. december 2005 - 10:34 #7
Har kigget lidt på linksne....
Det tætteste jeg kommer på en løsning, må være Pinnacle's PCTV 400i eller 400e !!!
Men der står, at det er DVB-satelitmodtager ??
Hvad betyder "DVB" i denne samenhæng ??

- og for mig at se, er de stadig bare almindelige tv-kort der får signal ind via et antennekabel (satelit eller ej)

Hmmm.... Håber I kan hjælpe mig - Tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. december 2005 - 11:39 #8
DVB = Digital Video Broadcast
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
23. december 2005 - 11:44 #9
Jaa - og ?? Almindeligt Satelitsignal ??
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
29. april 2008 - 10:46 #10
Lukker....
Skal I have point ???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. april 2008 - 11:03 #11
Hvad fandt i ud af?