Avatar billede mikkel_and Nybegynder
22. december 2005 - 17:41 Der er 16 kommentarer

DVD-optager til erstatning for videomaskine

Hej

Jeg har tænkt mig at købe en DVD-optager til erstatning for min gamle VHS. Så er spørgsmålet : Kan jeg optage noget på en +RW skive og se det på en anden DVD-maskine (den skal naturligvis understøtte +RW) uden at lukke DVD´en således at jeg kan bruge den igen og igen.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 17:51 #1
Når du kører med de sletbare diske (RW), kan du altid åbne dem igen, hvis du skal tilføje noget eller slette dem, men de skal altså lukkes for at du kan se noget på en anden afspiller. Dog er jeg ikke helt sikker på, at man behøver at lukke plus-skiverne, men minus-skiverne skal lukkes. Og almindelige brændbare skiver skal altid lukkes, ellers kan du kun afspille dem på den maskine, de er optaget på. Ikke en gang PC'en vil have dem :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 18:20 #2
lukkes =afsluttes.

der er en i metro til 1000,-

og ja..O)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 18:26 #3
???
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
22. december 2005 - 18:35 #4
Hej

For at den skal kunne afløse VHS´en skal jeg være sikker på at jeg kan bruge skiverne på en anden DVD-maskine og derefter slette den igen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 18:40 #5
det er muligt med de fleste dvd-optageren..iflg. de manualer jeg har set..O)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 18:43 #6
Jeg har selv haft en dvd-recorder og har nu en HD-recorder, og der er ingen problemer med at få skiverne til at kunne afspille på andre maskiner, men de skal lukkes/afsluttes. Når du så skal bruge dem igen, åbner du den igen eller sletter skiven så du kan bruge den igen. Ingen problemer med det.
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
22. december 2005 - 19:14 #7
Mange tak for hjælpen
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 19:20 #8
Velbekomme - Dog tror jeg personlig, at du i længden vil få mere glæde af en harddiskrecorder. Her optager du på en harddisk, og så kan du bagefter optage de film, du vil beholde, over på en DVD-skive og gemme. Jeg har en pioneer på 250 GB som jeg er meget glad for. Den er altid klar til optagelse, hvis bare man sørger for at rense ud engang imellem. Du kan læse meget mere på www.recordere.dk. De er stort set alle sammen nørder - på den gode måde :-)
Der er tit fælleskøb af de helt nye maskiner. Og du kan få masser af gode råd - også om dvd-recordere.
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
22. december 2005 - 20:06 #9
Mit problem er at jeg skal have det jeg optager med på arbejde for at se det der !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 20:13 #10
hvis du køber en dvd-optager, kan du også se det der hjemme.O)

smider et svar, hvis du kunne mine kom´s.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 20:21 #11
Det vil skam ikke være noget problem. Hvis du f.eks. har en harddiskrecorder, optager det først på harddisken, klipper og redigerer det, som du vil have det og derefter kører det ud på en RW-disk, som du kan slette bagefter. Og der kan være rigtig mange timers video på sådan en disk. :-)
En dvd-recorder er du afhængig af, om du har skiverne lige ved hånden, ligesom med videobåndene. Og hvis der så er en fejl på skiven, en lille ridse eller noget, så misser du optagelsen, og så har du ingenting. På harddiskrecorderen har du stadig optagelsen liggende på harddisken, selv om skiven svigter.
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
22. december 2005 - 20:27 #12
Tak for de mange gode svar.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 20:28 #13
Velbekomme :-)
Og god jul :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. december 2005 - 20:28 #14
... til alle naturligvis :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. december 2005 - 21:54 #15
så lidt..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. september 2006 - 15:41 #16
Har du ikke fået rette svar, så spørg.
Ellers vær sød at lukke spm´let ved at gi´ point til rette person, har vedkomnet ikke lagt et svar, så be´ om et.
Smider et svar, kan du bruge min kommentar, så accepter ellers ikke..O)