Avatar billede abeljensen Nybegynder
22. december 2005 - 09:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MSDE Problemer?

Hej

Jeg sidder med en MSDE installation, som giver en del problemer. Når jeg kører installationen, står den og forbereder installationen, og med ca 3-6 sekunder igen, står den og hænger i noget tid, før den så kommer med en fejlmeddelelse, hvor der står "Setup failed to configure the server" og så ruller den installationen tilbage.

Er der nogen forslag til hvordan man får den til at køre ordentligt?!?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. december 2005 - 09:56 #1
Slet systemdatabaserne fra den mappe, som du forsøger at installere instancen til (%Programmer%\Microsoft SQL Server\MSSQL for default instance og %Programmer%\Microsoft SQL Server\MSSQL$InstanceName for named instance

Problemet er, at den ikke kan konfigurere serveren, hvis der ligger gamle datafiler i mappen.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
22. december 2005 - 10:25 #2
Nu har jeg gjort det. Den står nu og kører, der står gathering information, og så hænger den 5-10 sekunder, og så forsvinder den bare og der sker ikke mere.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. december 2005 - 11:16 #3
Prøv at installere MDAC 2.7 sp1 først og genstart maskinen. Det kan også være en årsag.

Prøv også at søge i de tidligere nævnte mapper efter errorlog.* og cnfgsvr.out. Disse filer kan også fortælle om hvad, der er gået skævt.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
27. december 2005 - 21:54 #4
Well...smid et svar så får du point...Har gang i en support sag ved microsoft, og han sagde de samme ting som dig først...men vi er gået lidt i stå pga juleferie og sådan, men han lovede at han ville finde et svar til efter nytår...
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
28. december 2005 - 08:02 #5
Svar. Hvis du kommer frem til en løsning, vil jeg gerne delagtiggøres i den. Jeg har selv en del med MSDE-installation at gøre.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
30. december 2005 - 10:22 #6
Skal nok smide løsningen, hvis MS gutten giver et svar der virker :)