Avatar billede anoxia Nybegynder
21. december 2005 - 00:29 Der er 5 kommentarer

Sherif Spy (Blå skærm selv efter renselse?)

Hejsa, og glædelig jul.

Fik en masse spyware på computeren, og åbenbart var der Sherif Spy på den (fulgte måske med norton?), og det scannede min computer og fandt 200+ filer. Så vil jeg slette dem, det kan man ikke uden at registrere. Øv.

Så henter jeg windows spyware fjerner, og fjerner al spywaren. Fint, rebooter.
Så ser jeg det irriterende blå baggrunds billede/html på skrivebordet, og det kan ikke fjernes (egenskaber -> skrivebord er deaktiveret).

Hvordan kan man fjerne det?
På forhånd tak.
Avatar billede anoxia Nybegynder
21. december 2005 - 00:31 #1
Og det er selvfølgelig Sheriff Spy (med 2 f'er). Glædelig jul.
Avatar billede kalp Novice
21. december 2005 - 09:03 #2
Til løsning af skrivebordsproblemer...

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Det vil pakke programmet ud i mappen smitRem.

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følge vejledningen)

hent også http://www.fbeej.dk/Programmer/smitfraud1.zip

pak filen ud.. dobbelklik på den og sig ja til at gemme de nye ændringer i registry.

Jeg har desuden aldrig prøvet at fjerne sherrif spy.. men forsøger selvfølgelig gerne.

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede ole-printz Nybegynder
12. januar 2006 - 09:56 #3
Jeg har haft det samme problem, jeg fik det fjernet med hjælp fra Ad-Aware, efter at jeg havde brugtewido og dr.weeb.
Avatar billede ole-printz Nybegynder
12. januar 2006 - 09:58 #4
Der skal stå brugt ewido
12. januar 2006 - 12:59 #5
(Hvad endte denne tråd iøvrigt med?)