Avatar billede nielsbkh Nybegynder
20. december 2005 - 13:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Deling af undermapper i kotaktpersoner

Jeg kan se at mit spørgsmål minder om tidligere spørgsmål, men kan ikke gennemskue om det jeg gerne vil er muligt eller ej.

Jeg vil gerne oprette en række undermapper til administratorens kontaktpersoner og dele dem med de øvrige brugerne på netværket. Vi anvender 2003 server (small business) med exchange server.

Jeg kan godt dele mappen "kontaktpersoner", men ikke undermapperne. Er det ikke muligt?
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. december 2005 - 17:35 #1
Jo det er muligt, du skal bare give tilladelser på samme måde som du gør med mappen kontaktpersoner. Men den måde brugerne skal åbne den mappe på er væsentligt anderledes... Brugeren skal højreklikke på "outlook idag" vælge egenskaber og på første faneblad vælge avanceret. her skal de så på andet faneblad (avanceret) klikke på knappen, tilføj anden brugers mappe/mailboks her kan de så skrive dit navn og få din mailbox vist. Incl. de undermapper du har givet adgang til.

Alt dette virker helt vildt omstændigt, og det er det også .-) En væsentligt bedre løsning er at bruge Offentlige mapper.

ck@officekonsulenterne.dk

/Christian
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
20. december 2005 - 17:58 #2
Jeg kan se det virker for "mappen" mailbox, men det virker ikke for "kontakter". Jeg vil lige prøve løsningen med offentlige mapper.
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. december 2005 - 17:59 #3
Husk når du sætter rettigheder at du skal sætte flueben der hvor der står noget med mappen synlig :-)

/Christian
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
20. december 2005 - 20:29 #4
Det har jeg husket, virker stadig kun for postkassen og dennes undermapper - ikke for kontakter. Men jeg er ved at teste offentlige mapper og jeg synes det ser lovende ud!
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
25. december 2005 - 14:00 #5
Jeg har besluttet at benytte offentlige mapper - det virker ok!

Spørgsmål lukkes!
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
25. december 2005 - 14:02 #6
Spørgsmål lukkes!
Avatar billede kedde65 Praktikant
25. december 2005 - 16:56 #7
Og du valgte så at kvittere for mit svar, ved selv at tage point?

/Christian
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
25. december 2005 - 18:48 #8
Hej Christian

Det var nu ikke for at være uhøflig, men jeg havde lidt problemer med at give dig pointene.....kan vi åbne et nyt spørgsmål og give point?
Avatar billede kedde65 Praktikant
25. december 2005 - 21:13 #9
Ja det skal du være velkommen til :-)
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
25. december 2005 - 23:51 #10
Jeg har oprettet følgende spørgsmål:

http://exp.dk/spm/674706