Avatar billede jesperkr Nybegynder
19. december 2005 - 18:53 Der er 5 kommentarer

fordel ved javascript i mit bannersystem

Hej eksperter

Jeg har lavet mit eget bannersystem i 100% php/mysql. Når jeg "sætter" et banner ind på en side, bruger jeg ren php som generer html'en.
Det jeg undrer mig over er, hvorfor alle de professionelle sider bruger et javascript til at sætte banneret ind med?

Hvilke fordele får de ved det ??

//Jesper
Avatar billede roenving Novice
20. december 2005 - 01:44 #1
At det ikke er serveren, der skal bruge kræfter på at lave en simpel udregning, som brugerens browser klarer præcist ligeså effektivt på brøkdele af et sekund !-)
Avatar billede jesperkr Nybegynder
20. december 2005 - 02:56 #2
vil det sige at profs bannersystemer er "rene" javascript systemer?
Avatar billede roenving Novice
20. december 2005 - 15:51 #3
Der er ikke det fjerneste galt i at lave et bannersystem serverside, men en hel del ønsker f.eks. roterende bannere, og det kan kun laves med javascript, hvis ikke hele siden skal reloades (alt for tit !-)

-- og så kan man jo lige så godt gøre det rent i javascript !o]
Avatar billede jesperkr Nybegynder
20. december 2005 - 16:09 #4
ok... Jeg havde en lille teori om at man brugte javascript i det man måske kunne hive flere oplysninger om brugeren via browseren f.eks. sprog, OS, refferer osv.. men er der overhovedet forskel på PHP og javascript, hvad det angår?
Avatar billede roenving Novice
21. december 2005 - 12:43 #5
-- tjah, nogle countere bruger faktisk meget javascript-genererede oplysninger, og visse ting kan du ikke hente fra http-headeren, f.eks. skærmopløsning !-)