Avatar billede fridrix Nybegynder
17. december 2005 - 22:25 Der er 12 kommentarer

brugt 3d max 7 el. 8 licens købes

Hej!

Jeg vil gerne købe en brugt 3d max 7 el. 8 licens. Er der nogen herinde der gerne vil sælge eller kender til en hjemmeside hvor sådanne licenser forhandles?

På forhånd tak:-)

Mvh
Fridrix
Avatar billede osborne Nybegynder
18. december 2005 - 23:51 #1
Det kan man så vidt jeg ved ikke sådan umiddelbart gøre. Det er noget med at licensen er udstedt til en bestemt person eller firma. Ring evt. og spørg 3D Connection (www.3dc.dk) hvordan reglerne er, så du ikke pludselig har købt en "brugt licens" der så alligevel ikke er lovlig.
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. december 2005 - 11:47 #2
Dette er taget fra 3dmaxer.

"Reglerne er egenligt meget nemme. Hvis en virksomhed der ejer en max licens går konkurs kan denne ikke overføres iflg. reglerne. Hvis man ophører med sin 3ds max aktivitet og virksomheden stadig er solvent, kan man sælge sin lices. Der er ganske rigtigt et gebyr for at få navneskiftet en 3ds max, men ingen af vores kunder har nogensinde skulle betale dette, da Discreet er yderst fair på dette område. Hvis man navneskifter i forbindelse med en opgradering er det iflg. reglerne gratis, men som sagt har jeg aldrig været ude for at discreet har været unfair. Det har autodesk derimod, men det er en helt anden sag. Att: Hate Tank, der står fatisk de mest absurde ting i deres license agreement, bl.a. at man ikke må eksportere til andre områder, dvs. hvis man køber en max i Hong Kong kan man ikke regne med at Discreet vil acceptere at flytte den til eksempelvis Europa. Dette skyldes at der er forskellige priser rundt om i verden. Det er simpelthen for at undgå parallel import. Jeg har haft en kunde der havde boet i US nogle år, og som flyttede til Berlin. Hans max fik jeg omregistrert uden problemer. Så når i har spørgsmål og er usikre om den slags ting, så send mig en mail, så skal vi nok hjælpe, det er jo derfor vi er her :-)"

Det er Claus fra 3dc som engang var inde og sætte ord på problem stillingen. Du kan finde en mail til dem på www.3dc.dk

Der har været et par handler inde på 3dmaxer.dk i tidens løb, så følger du lidt med i hvad der sker i 3d verden og kigger lidt på de forskellige forums, så kan du være heldig at rende over en som sælger sin max licens.
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. december 2005 - 11:49 #3
Gelmte lige at du skal huske på at Discreet er købt at Autodesk, så det ville nok være en god ide lige at skrive til 3dc, for at være helt sikker på hvordan det foregår i dag, indlægget er et par år gammelt.
Avatar billede osborne Nybegynder
19. december 2005 - 20:49 #4
nemlig :)
Avatar billede fridrix Nybegynder
20. december 2005 - 11:45 #5
Det lyder som om det er ikke er helt ligetil at erhverve brugte licenser i DK. Jeg tager kontakt til 3dc og forhøre mig om mulighederne.

Tak for jeres besvarrelser.

Jeg giver alle point til michael-k
Avatar billede osborne Nybegynder
20. december 2005 - 17:05 #6
Det er ikke kun DK at det ikke bare sådan lige kan købe brugte 3ds max licenser, det gælder over hele verden. God ide at kontakte 3D Connection :-) Her et indlæg fra Paul Holm på 3DBuzz om emnet fra 19/11-2005 (hvis du kan engelsk):

Tips on buying 3DS Max cheap
Max costs $3500 USD? No way!

Max is not a second hand video game at EBGames. Nor is Max an application installed on everyones' machine, like MS Word. The animation field is a very small market. That means there are only so many customers to sell to. This fact and the fact that this is professional software that requires a lot of R&D, dictates it's price. If you're 12 years old, no, you can't afford Max. But then again you're not suppose to.

Is there a free version of Max?

No, not at this time. There is a 30 day trial, but as of right now there is no learning version available. No matter how much the community would appreciate it, Autodesk has not taken this step (Autodesk are you listening?!?).

Man, Max is expensive how does anyone afford it?

If you are a valid student, you can get 3DS Max (and most other software) at a great discount. Contact the one of the following resellers to see if you qualify:

www.studica.com (Canada and US)
www.journeyed.com (US)
www.creationengine.com (US)

If none of these dealers can help you, contact your local Autodesk dealer. They will point you in the right direction.

Dang man, I’m not a student what do I do now?

Welcome to the real world. Things in the real world cost money. How do you buy the things in life that you want? Get a job. Heck, get two jobs. Save your pennies. Take out a loan. Get a credit card.

Wow this dude is selling Max for $20 on eBay! Do you think it’s a legit copy?
Oooh look at this random fly-by-night website selling “OEM” copies of Max for $20!

Are you serious? Do you think a $3500 USD piece of software is going to be sold for $20? Please use your common sense. Of course it’s pirated crap. Don’t support these useless dirtbags. If you give your credit card to these criminals, you deserve to be defrauded.

Surely I can get an older version of Max for a cheaper price?
Where can I get the best deal on Max?
I want to buy a second-hand copy of Max.

The only version of Max that is available is the current one. Once a new one is available the old ones are retired.There is no cheaper price. There is one and only one price. The price assigned by Autodesk. And since only authentic Autodesk dealers can sell Max, anyone offering Max cheaper, is scamming you. License transfers are only available if a company’s assets include Max licenses. So unless you have the coin to buy an entire company … you are out of luck.

I don't care what you say. I've never paid for legal software before and I'm not going to start now!

Well if you're ok with being a thief and a parasite on the industry you're trying to get into, I guess that's your cross to bare. Be aware that if you are stupid enough to talk about your warez on 3DBuzz, you will be banned forthwith.
__________________
Paul Holm
IADT - Toronto
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. december 2005 - 23:07 #7
Giv du bare pointene til osborne. Det tog ingen tid af finde det, da jeg kunne huske at det havde været oppe før derinde.
Avatar billede osborne Nybegynder
21. december 2005 - 06:44 #8
Nej da :-) .. manden siger at du skal have pointene for et godt og grundigt svar. Det er helt ok.

Jeg husker godt svaret fra Claus (som er sælger hos 3D Connection). Det er vist nogle år siden han skrev det, så det bedste vil rigtig nok være at ringe / skrive til 3D Connection. Jeg husker også at der noget tid efter var en på 3dmaxer der netop af 3dc fik en aftale om at det var ok at han solgte sin "brugte" 3ds max licens, hvor han så annoncerede den til salg (ved ikke om han fik den solgt eller om han fortrød? Husker du det michael?).
Avatar billede osborne Nybegynder
21. december 2005 - 06:52 #9
Og med hensyn til studenterlicenser (som Paul nævner ovenfor), så er det ligeledes hos en autoriseret forhandler man kan købe en sådan .. og det er rigtig billigt, og købes så vidt jeg husker for et år af gangen (hvis man vel at mærke er studerende)
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2005 - 23:18 #10
Jeg ved at Tommy Helgevold solgte sin licens til Nick Jensen (Hatetank) engang. Og så var der to andre, som jeg ikke kan huske navnene på som også gjorde det.

Okay så nakker jeg pointene ;)
Avatar billede fridrix Nybegynder
22. december 2005 - 17:51 #11
Jeg takker for den gode feedback:-)

Rigtig god jul til jer begge.
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. december 2005 - 23:24 #12
Tak i lige måde.

Er enlig lidt nysgerrig, hvad skal du bruge programmet til ?  Vil bare gøre dig opmærksom på at der jo også findes Autodesk Viz, som er et program som forholdsvis bliver brugt til bygnings og interiør visualisering. Hvor man ikke har så meget at bruge animation, character delen til.

Så er det sådan noget kan du købe Viz for cirka halvpris. Og programmet er bygget op nøjagtig som max, så interfacet og arbejdsmetoden er den samme.