Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
17. december 2005 - 16:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 skærme til 1 grafikkort

Jeg er indehaver af 2 stk tft-skærme, som jeg gerne vil have sat til min computer.. har pt. kun den ene skærm sat til, da mit grafikkort ikke understøtter to.. Men hvor kan man finde en grafikkort med to udgange? (således at man kan lave en desktop på fx 2048x768)

På forhånd tak..
Avatar billede allanfo Praktikant
17. december 2005 - 16:20 #1
Det kan næsten alle nyere grafikkort med 2 udgange.
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
17. december 2005 - 16:21 #2
yeah.. men hvad skal man søge efter hvis man fx kigger på edbpriser? hedder de noget specielt eller?
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
17. december 2005 - 16:27 #4
hmm.. men det er jo vga + dvi udgange der er ? kan man ikke få et med 2 vga? eller kan man bare få en omformer? troede at dvi-udgangen primært var til lcd-skærme..
Avatar billede allanfo Praktikant
17. december 2005 - 16:41 #5
Der følger en omformer med til grafikkortet. Det er et lille stik, som sættes i DVI-porten, og har en VGA-port i enden. Omvendt kan du også få det modsatte, så du kan slutte 2 fladskærme til.
17. december 2005 - 16:42 #6
... hvis den ene skærm (også) har DVI input så er det jo 'let nok' ...
Ellers skal der en lille omsætterdims imellem. Medfølger sansynligvis i grafikkortpakken...
Avatar billede [tpl]foxy Nybegynder
18. december 2005 - 19:52 #7
uhhm okay.. mange tak for svarene =) hvis ikke denne omformer hører med, er det så en man kan købe nogen steder? og evt. hvor?
19. december 2005 - 14:51 #8
... de 'pakker' jeg har haft fingrene i havde denne dims med...
http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2003/855/dvi-to-vga-converter.jpg
Avatar billede allanfo Praktikant
19. december 2005 - 17:11 #9
Det kort jeg købte havde en med. Se evt. denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/672889
Avatar billede allanfo Praktikant
19. december 2005 - 17:17 #10
Hvis du klikker på linket i den tråd jeg henviser til, så kan du under Specifikationer i vinduet der viser data om grafikkortet læse følgende:

Skærm Tilslutninger
Analog (15pins)  2 stk (1 stk via adapter fra DVI - medfølger)

Så når man køber, kan man se om det følger med.
28. december 2005 - 10:07 #11
(Hvad endte denne tråd med?)