Avatar billede fadme Nybegynder
24. april 2001 - 17:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JMenuBar

Hej Jeg har en JFrame hvor jeg har et canvas Samt en JMenuBar. Mit problem er at når jeg klikker på menuen ligger canvaset foran menuen der falder ned
Avatar billede fadme Nybegynder
24. april 2001 - 18:41 #1
Jeg har prøvet at sætte en JTextArea ind istedet for et Canvas. He fungerer det fint, menuen \"overskriver\" JTextArea, men hvis det er et canvas, \"overskriver\" canvas menuen

Det er jo ikke så praktisk
Avatar billede thomasm Nybegynder
26. april 2001 - 16:35 #2
Prøv med
repaint();
lige inden du kører
show();
Avatar billede paarse Nybegynder
29. maj 2001 - 16:31 #3
Hej fadme,
problemet forekommer når man \"mixer\"
swing komponenter med awt komponenter. Swing er light-weight og awt heavy-weight, og awt ligger sig altså ovenpå swing komponenter, som du jo selv har opdaget. Jeg ville nok anvende MenuBar fra awt istedet for, hvis altså det skal være et canvas.

mvh paarse
Avatar billede fadme Nybegynder
01. juni 2001 - 18:07 #4
Ja nu er det noget siden jeg stillede spørgsmålet, og har i mellemtiden selv identificeret problemet, men eftersom at jeg er kommet frem til det samme som paarse, så får han pointene.

tak for jeres deltagelse

fadme