Avatar billede Slettet bruger
15. december 2005 - 16:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kugle animere rundt i en cirkel

hey.. :)

Jeg er igang med at lave et logo til nogen, og så havde jeg tænkt på at det skulle være et slags atom :) så jeg ville ha texten i midten, og så en kugle der lyser rundt om :)

men hvordan får jeg den kugle, til at animere rundt i en præcis 360 graders drejning :) og ikk bare en jeg selv prøver at lave ? :)

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 17:55 #1
Du vil altså have tekst i mindten af en kugle? Eller at kuglen flyver rundt om teksten?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 18:36 #2
ja, kuglen flyver rundt om teksten :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 21:43 #3
hehe ok... Jamen hvis du kan fortælle mig hvilken version af max du har så kan jeg hjælpe dig... Du kan altid få den kugle til at følge en path du laver.. men gic mig versionen og du vil få et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 14:06 #4
jeg har trial versionen af den nyeste :) 8'er... 28 dage tilbage ;D og det er anden gang jeg har den periode :) så jeg kan grundprincipperne :)
Avatar billede osborne Nybegynder
19. december 2005 - 00:44 #5
Jeg bruger også 3ds max 8. Jeg kan forstå at fotology kan hjælpe dig med detaljerne i få animeret dit atom rundt om teksten, så her blot et par generelle ideer og tips:

- Tegn den bane some atomet skal bevæge sig, vha. splines f.eks. en cirkel
- Hvis du vil have flere atomer til at fare rundt så lav en bane til hver af dem (evt. ved at holde shift nede og så rotere din første cirkel, så får du en kopi)
- Tegn dine atomer f.eks. blot almindele spheres
- Brug path constraint fra hver atom til dens bane (vil fotology muligvis forklare mere om).
- Hvis du har flere atomer kan du få dem til at flyve med forskellig hastighed (evt. ved at justere i curve editor).
- Hvis man skal se atomernes baner i renderingen så sæt dim til renereable (og så f.eks. blot stille det til en meget tynd streg).
- Brug f.eks. Glow effekt til at få dine atomer til at lyse
- Brug f.eks. noget Motion Blur så hver atom får en slags spor efter sig (kan evt. også laves mere fancy med partikler)

Sig til hvis du skal have yderligere hjælp til noget af dette.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 13:50 #6
Uhh mange mange tak, du har allerede bragt mig tæt på mit ønskede resultat :D
men håber i kan eler foto kan.. forklarer mere om curve editor, fordi dethar jeg været inde i før, og jeg var totalt lost.. men jeg vil her til aften, prøve at lave hvad jeg kan ud fra det du siger :) og uploader det, så i lige kan se det :)

tusind og mange tak for hjælpen eller omvendt hov :D ;P Fortsat god dag
Avatar billede osborne Nybegynder
19. december 2005 - 20:44 #7
Jammen det lyder da super godt at du allerede er kommet videre blot på de få tips, jeg glæder mig til at se hvordan det skrider fremad (hvor uploader du det henne?)

Jeg har brugt path constraint (som du sikkert også har), så selecter jeg bare en af kuglerne .. åbner min curve editor og finder "percent" og der skulle så gerne være en kurve (en ret linie skråt op), select det punkt længst oppe og i feltet i bundet (felt nummer to, skriver du f.eks. 500. Det betyder 500% dvs. kuglen når 5 gange rundt imellem dine to keyframes.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2005 - 02:01 #8
Undskyld men jeg er blevet lidt forsinket med jobbet :) men jeg laver det lørdag :) hvis jeg altså får tid dér ;) men jeg satser.... endnu en gang tak, jeg skal nok li uploade mit arbejde :) men osborne smid du bar et svar :D
Avatar billede osborne Nybegynder
23. december 2005 - 02:36 #9
Helt ok, jeg glæder mig til at se hvad du får lavet .. og hold dig ikke tilbage med at spørge hvis du får brug for noget input/hjælp undervejs.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2006 - 16:06 #10
Jeg har ikk haft så meget tid her i julen :) men tusind tak for hjælpen :D det var det hele værd, og undskyld ventetiden :)
Avatar billede osborne Nybegynder
04. januar 2006 - 16:18 #11
Det er helt ok. Tak for point.