Avatar billede hhans Nybegynder
15. december 2005 - 09:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs punkt til punkt forbindelse

Jeg skal forbinde to bygninger med netværk i en midlertidig periode. De to bygninger ligger lige overfor hinanden (fri fugleflugt - afstand ca. 100 meter).

Jeg er helst fri for at skulle trække kabler, og alm. trådløst netværk er jeg ikke meget for da det ellers er et tæt bebygget område. Findes der ikke en trådløs punkt til punkt forbindelse (to dedikerede antenner) som er til at betale og let at konfigurere????

På forhånd tak for Jeres bidrag.

/hhans
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2005 - 09:33 #1
Hmmmm der findes ultra retningsbestemte antenner til almindelige WiFi som kan bruges til punkt til punkt. F.eks. D-link laver nogle paraboler der kan bruges. hvordan det sættes op afhænger bl.a. an netkort og resten af udstyret. Det kan gøres om prisen står mål med anstrængelserne ved jeg ikke
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2005 - 09:36 #2
Avatar billede hhans Nybegynder
15. december 2005 - 12:12 #3
Tak for dit svar. Den foreslåede er vel kun en alm. WiFi-forlænger (som du jo også skriver) - findes der ikke en form for dedikeret løsning (med noget kryptering, VPN-agtigt ting i)?
Avatar billede kenp Novice
15. december 2005 - 23:21 #4
hvis man bruger det nyeste udstyr så kan man jo få nogle som kan køre WPA2 kryptering på trafikken imellem sig. det burde jo være godt nok.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. december 2005 - 23:34 #5
Du kan altid kører både krypteret og/eller med VPN over den helt almindelige WiFi forbindelse, deter oftest sådan man gør, da det er billigt, leverandør/protokol uafhængigt og let at have med at gøre
Avatar billede hhans Nybegynder
16. december 2005 - 09:52 #6
Ok - det lyder fornuftigt - tak for hjælpen.