Avatar billede haslund83 Nybegynder
14. december 2005 - 11:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

png og alpha channels

Hej eksperter ;)

Et lille spørgsmål... Hvis jeg har et plane i 3dMAX, hvordan laver jeg så et "gennemsigtigt" texture? (altså ikke alpha intensitet) Men f.eks et hegn? hvor der er huller i eller et træ? kunne forestille mig at man kan importere png eller tga og så på den måde eleminerer baggrunden (alpha).

Hvordan gør man det? please help...
Avatar billede haslund83 Nybegynder
14. december 2005 - 12:04 #1
Der var den.... For de stakler som måske skulle falde over dette spørgsmål?... kan jeg sige at det gøres ved at tilføje en cut-away map i sort og hvid som definere hvad der skal være synligt (sort) og hvad der skal skride til helvede (hvid)... :)
god fornøjelse...
Avatar billede haslund83 Nybegynder
14. december 2005 - 12:06 #2
.... omvendt med sort og hvid :)
Avatar billede osborne Nybegynder
14. december 2005 - 22:34 #3
Udmærket .. en anden ting, hvis du f.eks. vil selecte polygoner i en mesh (det kan være en plane), vha. en bitmap, så kan du bruge modifieren Vol. Select. Kræver typisk rigtig mange polygoner i meshen, men så får du en fysisk model ud af det som er en "aftegning" udvalgt ud fra dit billede. Ikke lige det du snakkede, men tænkte bare at nævne det :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester