Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 18:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

BIOS OPDATERING af HP pavillion t585 men hvilken bios driver

jeg har et kæmpe problem med at ville disable hyperthreading, men jeg kan ikke gøre det via bios. så derfor tænkte jeg om driverne simpelhen bare er for gamle og det er derfor at der ingen option for at disable HT er.
Jeg skal installere et program som under installeringen ikke kan tåle HT
nogen som ved noget om noget her ?
Avatar billede boxer Nybegynder
13. december 2005 - 18:49 #1
Drivere til bl.a. BIOS finder du her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=da&lc=en&product=410784&lang=da&cc=dk&os=228#

Jeg ved ikke om en opdatering vil hjælpe.
Men jeg ved at HP har en glimragende support:
http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact_us.html
Jeg har selv brugt den. Der gik kun en enkelt dag før jeg fik svar på mit spørgsmål.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. december 2005 - 21:43 #2
boxer -> heh så er det sgu nok mig du har fået svar af hvis det har været pc/notebook du har spurgt efter. :P  So thanks... I guess.

thomas -> Der er ikke ekstra options ved at opdatere BIOS på dette motherboard. Der er en udvidet "hemmelig" BIOS du kan gå ind i ved at trykke F11 under opstart i stedet for hvad du bruger nu, men jeg er nu ikke helt sikker på at det du søger er der.
Det du kan prøve i stedet er at installere nogle standard chipset drivere. Dvs gå til enhedshåndtering, og hmm prøv at højreklikke på smbus og vælg opdater driver. Vælg driver fra liste og få en standard driver på. Tror det har en chance for at virke.
Mit bedste bud... Du behøver ikke at skrive ind. Jeg har ikke andre bud lige nu og her.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. december 2005 - 21:58 #3
strych9 -> Det er muligt. Du fik ihvert fald ros i den efterfølgende kundeundersøgelse :o)
Avatar billede strych9 Praktikant
13. december 2005 - 22:18 #4
Mange tak. Det giver en lille smule ekstra på den næste lønseddel i bonus når kunderne gør sådan. ;)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 22:39 #5
SÅ ER DEN HJEMME DRENGE !!
der ER f.... en hemmelig bios - har lige chattet med en fra HP som gav mig en vejledning. UTROLIGT.. mand kan simpelthen ikke finde nogen som helst antydning af en "hemmelig" bios nogen steder - sikkert derfor at det hedder "hemmelig" ;0)
strych9: du var lige ca. 8 min. for sent på den ;0) dit svar var dog det helt rigtige, hvis jeg havde ventet ville jeg have kunnet spare en chitchat med ruby G i USA ;0)
anonym: du ledte mig på den rigtige vej så du får flest points
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 22:41 #6
hmm hvordan gjorde jeg lige det?
hvor er det nu man fordeler points ?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. december 2005 - 22:47 #7
nåja, vi skal jo lægge svar først. Vent til boxer har lagt et svar og så kan du fordele point. =)

Den der BIOS er hemmelig fordi det ikke er meningen at kunderne skal rode i den.. Det er i hvert fald HP's intension, men HP har så mange intensioner og nogle af dem er noget åndssvage og lidt for amerikanske hehe... =)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 22:50 #8
ja, det er jo helt vildt underligt. men det har sikkert noget med garanti at gøre etc.
1000 tak for hjælpen til alle ;0)
mvh
Thomas
Avatar billede boxer Nybegynder
14. december 2005 - 06:53 #9
Velbekomme :o)
Den med F11 må jeg også lige have testet - hvem ved, det kan jo være jeg kan få splittet noget af ;o)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
14. december 2005 - 20:58 #10
har i fået points begge 2 ??
Avatar billede boxer Nybegynder
14. december 2005 - 21:23 #11
Vi har fået - takker :o)