Avatar billede friost Nybegynder
13. december 2005 - 18:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ASUS A7M266 og Duron 1.8GHz

ASUS A7M266 - bundkortets max. understøttelse for CPU'en er:

Socket A
AMD Athlon fra 700 MHz til 1.4 GHz
AMD Duron  fra 600 MHz til 1.3 GHz
Athlon XP  fra 1500+  til 2100+
Se også: http://shop.store.yahoo.com/justdeals/a7m266.html

Jeg tænkte på at købe en Duron 1.8 GHz (Model 8)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86951

Men da bundkortet jo max. understøtter Duron-cpu'er op til 1.3 GHz, bliver den så ikke bare nedgraderet til at den max. køre 1.3 GHz??

Friost...
Avatar billede friost Nybegynder
13. december 2005 - 19:01 #1
Hmmm...
Avatar billede msknives Nybegynder
14. december 2005 - 14:17 #2
Tjaee old times...
Demo bundkort (199,- hos SHG.dk):  http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7VRXP(2.0).htm  Så kan du smække den Duron eller Athlon XP du vil ha' i. Men du er ikke langt fra en ny Sempron (64-bit) og et nyere budnkort der kan lidt mere fra ca. 1000 kr.
Avatar billede friost Nybegynder
14. december 2005 - 15:57 #4
Ja... det forstår jeg. Men jeg har ikke råd til en ny PC, så hvis Duron'en kan køre i A7M266, så er det den jeg skal have den. Den koster jo kun ca. 400kr. Det var primært det der var spørgsmålet.

Om den bliver nedgraderet til 1.3 GHz...

Inde på edbpriser.dk er der en bruger der har bedømt Duron-CPU'en og skriver:
"Vær opmærksom på dit bundkort kan køre med Applebred kerne, ikke alle boards understøtter denne."

Hvad er Applebred-kerne og understøtter A7M266-bundkortet det?

Fordi der er også en Athlon 1.3GHz cpu som er magen til min forrige som er brændt af:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170159
Avatar billede msknives Nybegynder
14. december 2005 - 18:03 #5
Hvad har brændt din cpu af? Lyder ikke betryggende... Jeg vil ikke lege med en "stor" Duron cpu, men købe en der passer til som producenten siger passer! For hvis den ikke passer den "store" Duron og du har prøvet tjae, så har du ikke ret til at bytte cpu'en igen. Men kig dog på qxl.dk og se om der ikke er en auktion, det kan være billigt.
Avatar billede mex5 Nybegynder
17. december 2005 - 02:28 #6
Appelbred kerne er karakteristisk for Duron processorer på 1.4 Ghz eller mere. Duron 1.3 Ghz har Morgan kerne.

Iflg. Asus hjemmeside understøtter dit mainboard en Duron 1.8 Applebred, og det er endda for alle versioner af BIOS. Se her:

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=A7V266-MX

Du kan altså roligt købe dig en Duron 1.8 Applebred, og åbenbart uden at behøve rode med BIOS opgradering.

Bemærk at Appelbred processorer (og Duron i almindelighed) er forbavsende sløve og skuffende i forhold til Athlon CPU'er. Det bedste ville være, hvis du kunne få fat i een af de Athlons dit mainboard understøtter. Men det er vist efterhånden kun Athlon Sempron der er til salg fra nye af og de figurerer ikke i listen over understøttede CPU'er for dit mainboard.
Avatar billede friost Nybegynder
19. december 2005 - 18:17 #7
Tak til msknives og mex5 som får point!
Avatar billede mex5 Nybegynder
19. december 2005 - 20:15 #8
Takker :D
Avatar billede friost Nybegynder
30. december 2005 - 15:43 #9
msknives...!? Kan jeg få et svar?

;-)
Avatar billede msknives Nybegynder
30. december 2005 - 22:13 #10
Tak som byder