Avatar billede uklo Nybegynder
12. december 2005 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lagring og performance ved brug af views

Hej,

Jeg ville høre om nogen ved hvordan et view bliver lagret og om det mindsker performance ved forespørgelser?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
12. december 2005 - 10:22 #1
Et view lagrer ikke data, kun selve forespørgselen, og performance bliver ikke mindsket i forhold til at sende en SQL direkte til databasen. Derimod vil en stored procedure kunne øge performance lidt, da denne prekompilerer forespørgselen.
Avatar billede uklo Nybegynder
12. december 2005 - 10:25 #2
ok, giver du et svar?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
12. december 2005 - 10:27 #3
svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2005 - 13:14 #4
undtagelsen må være materialiserede views (indekserede views i sqlserver
terminologi)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
12. december 2005 - 13:21 #5
Det er rigtig at der kan laves indekserede views, hvor man i princippet laver index på kolonner i veiews, tilnærmet samme måde man laver indexer på tabeller. Selve indexet skal i så fald lagres på samme måde som ved en tabel.

Fordelen med indexerede views er at man kan lave indexer på en kombination af felter fra flere tabeller.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. december 2005 - 07:28 #6
Et view forbedrer performance i forhold til at sende SQL direkte til databasen, for der bliver genereret en execution plan der så er klar når den skal bruges.