Avatar billede leiffiel Nybegynder
11. december 2005 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Geforce fx 5500 kan ikke vise film

Jeg har ligr købt nyt grafikkort til min gamle pc amd 2000MHz
alt virker perfekt undtagen når jeg vil se film med media player eller andrer afspilnings programmer.
filmen kan ses men billedet er alt for lyst og tåget
kortet hedder geforce fx 5500 Pallitmed 256 ram AGP 8
mit bundkort er asus A7V266-C AGP 4 monteret med 512 DDR ram
Hvad kan mit problem være ?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. december 2005 - 15:22 #1
Prøv lige med VLC Playeren:
http://www.videolan.org/
Avatar billede boxer Nybegynder
11. december 2005 - 15:23 #2
Eller måske denne codec:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=68&lid=339
der virker sammen men Windows Media Player.
Avatar billede msknives Nybegynder
11. december 2005 - 16:46 #3
Prøv at opdatere din grafikkortdrivere eller installere din dvd-player igen og se om det ikke hjælper. Har selv prøvet at lege med nyt grafikkort og dvd-player, der kun villes vise s/h og krævede lavere opløsning på grafikkort, det hjalp ikke, måtte bakse med både graffikkortdrivere og dvd-afspiller. I mit tilælde var det grafikkortdriver til Radeon 9600, der måtte opdateres, så var der ingen problemer, men det kan måske være flere ting. Har du prøvet at åbne "filmen" ved at klikke på dvd-player fremfor at lade Windows bestemme din afspiller?  Hvilken windows kører du med?
Avatar billede leiffiel Nybegynder
11. december 2005 - 17:34 #4
Jeg  køre xp pro

jeg kan kun se s/h
har installeret mega codec pack og prøvet at afspille med den player som er med men samme problem.
hvordan gir man point?
jeg prøver at opdatere driveren
Avatar billede boxer Nybegynder
11. december 2005 - 17:38 #5
Hvis der ikke allerede er et svar når problemet er løst, beder man bare om et svar fra den/dem der har løst problemet.
Derefter dukker navnet/navnene op i en lille boks. Der markeres og trykkes på accepter. Så er pointene givet.
Avatar billede c-holst Novice
11. december 2005 - 18:27 #6
meen, vi skal da have det til at køre først ik:-), finder lidt til dig senere. familien kalder
Avatar billede msknives Nybegynder
11. december 2005 - 19:51 #7
Prøv at afinstaller din grafikkort driver og genstart pc. Lad derefter Windows finde dit grafikkort og smid din orignale cd med driver i og lad windows installere dit kort. Genstart pc og se hvad der sker. Hvis det ikke virker, så afinstaler driver igen og prøv med en af de nye grafikkortdrivere til Nvidia kort og se hvad der sker. Men husk at vælge den til Windows XP. De findes på Nvidia's hjemmeside eller følger med de fleste computerblade.
Avatar billede msknives Nybegynder
11. december 2005 - 19:54 #8
Palits hjemmeside med Nvidia drivere: http://www.palit.com.tw/en/support/driver.html#vga
Avatar billede leiffiel Nybegynder
11. december 2005 - 20:00 #9
Problemmet er løst 200 point til msknives.
installerede ny driver og så køre det bare.Lækkert tak for hjælpen.
Hvordan giver jeg dig de point?
Avatar billede msknives Nybegynder
11. december 2005 - 20:03 #10
Dejligt at høre det lykkedes!  Du kan sige acceptere mit svar. Men du kan også dele dem med andre der har hjulpet.