Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:17 Der er 25 kommentarer

Kristen Webserver Admin.

Hvem er vi:
En nystartet kristen forening Alt for intet.dk (www.altforintet.dk).

Vores formål:
At hjælpe kirker, kristne foreninger og projekter med at formidle evangeliet om Jesus Kristus via hjemmesider og andre digitale medier.
Det gør vil vi opnå ved at tilbyde gratis hjemmesider baseret på CMS'en Typo3.

Din opgave:
At være med i et lille team der skal sørge for at vores server(e) kører optimalt og sikkert. Linux distro'en er Debian. Vi anvender MySQL og PHP.

Kristen:
Ja - du skal være bekendende kristen og gå ind for foreningens formål. Foreningen er fælleskirkelig.

Løn:
Du synes du skal ha' noget for det? Vi er et arbejdsfælleskab der  mener at vi har fået en opgave - kom og vær med. Og vær rede til at give for intet, ligesom du har fået alt for intet!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. december 2005 - 17:20 #1
LOL
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:21 #2
Hvad synes du der er så sjovt?
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 17:22 #3
LOOOL, trorde vi havde den 10-12-05 og ikke første april *GG*
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 17:24 #4
inshadow fed humor du har, ønsker dig held og lykke med at finde en tåbe *G* (ps hvorfor skal man være bekendende kristen for at administrere jeres servere, tror du ikke de er ligeglad hvad personen måtte tro på af hokus pokus ?)
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:26 #5
Du mener altså at kristne er tåber? Det er du da lov til. Måske er ikke-kristne ligeså tåbelige?
Kan vi regne med en person der ikke kan gå ind for formålet, hvis han ikke får noget for det?
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 17:32 #6
nej for min skyld må folk tro på hvad de vil af historier, men og dog kristne er nok ret tåbelige, det er jo historiske fakta at netop kristendommen har flest menneske liv på samvittigeheden, så om de er tåber elelr ej, må være op til folk selv at vurdere, men tror bare ikek du finder en der vil arbejde gratis, bare for at støtte jeres, og selvfølgelig ahr i en indtægt fra det, så hvorfor skal personerne der arbejder med det ikke aflønnes ?
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:36 #7
Jeg gidder ikke at diskuterere din bedømmelse af kristendom - da jeg synes det er langt ude.
Men jeg kan sige at der findes personer som gerne gør et stykke arbejde for andre uden at skulle tjene på det. Og du siger at vi selvfølgelig har en indtægt. Det vil vi da ha' en men der er jo ingen der siger at der skal være noget overskud. Der er ikke det der er formålet.
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 17:39 #8
min bedømmelse ? er nu ret sikker på at de millioner af folk som krisne har slået ihjel ville give mig ret hvis de var i live....
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. december 2005 - 17:40 #9
Jeg forstår ikke hvordan nogen, der bruger meget tid på at hjælpe gratis på Eksperten, kan mene at man er en tåbe, hvis man vil hjælpe en forening uden betaling.

Og jeg forstår heller ikke, hvad man kan få ud af at deltage i en tråd, hvor man helt åbenlyst ikke har noget konstruktivt at komme med. Eller det er måske bare sjovt at latterliggøre folk, der er anderledes end én selv?
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 17:44 #10
ejvindh fordi her er det ikke et krav at man er kristen for at hjælpe, og jo får da noget for det, gratis pro medlemsskab *G*
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:46 #11
Ejvindh> Tak for det.
Screem> Måske de kaldte sig selv kristne, men jeg ser ikke dem som slår andre ihjel i Guds navn som kristne. Jeg synes ikke du kender nok til emnet til at kunne udtale dig sådan. Sidste kommentar fra mig vedr. dette off-topic-emne.
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:51 #12
Screem> Der er tale om en ulønnet opgave. Ligesom andre opgaver er der betingelser for om du kan blive ansat.
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 17:53 #13
hmm det er da i høj grad diskriminerende ? det er ikke lovligt...
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 17:57 #14
Screem> Taget ud af den blå luft. Kan du komme med en lov der påviser dette, som passer i denne situation?
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. december 2005 - 18:07 #16
Havde der været løn involveret, tror jeg nok screem_brille havde en pointe (man må ikke diskriminere efter tro). Men når der er tale om ulønnet arbejde, så har det jo karakter af "tjenester" -- og man har lov til selv at bestemme hvem man vil bede om at gøre sig en tjeneste. Det er der overhovedet ikke lovgivet om. Heller ikke i menneskerettighedsloven. Den lov du henviser til taler om diskriminerende ytringer og arbejdsmarkedsforhold. Den første her i tråden der overtrådte denne lov var dig, da du antydede at kristne var tåber.

screem_brille: Tag nu og find en tråd, hvor du kan hjælpe i stedet for at spamme dette spørgsmål helt i stykker. Du har jo allerede svinet denne tråd så meget til med negative indlæg, at det er tvivlsomt, at der er nogen, der gider respondere positivt...
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 18:12 #17
ejvindh læs hvad jeg skrev, jeg skrev en tåbe, han dragede selv den konklusion at så var kristne tåber (hvilket jeg også godt må sige, vi har stadig en ytringsfrihed i DK), og om et arbejde er ulønnet eller ej, ændrer ikke på det er diskrimination...
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 18:12 #18
Screem> Og du henviser til hvilken § hvilken lov? Det er en artikkel som henviser til flere forskellige love. For mig at se er der ingen der passer i denne situation.
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 18:15 #19
§ 1. Den, som inden for erhvervsmæssig eller almennyttig virksomhed på grund af en persons race, hudfarve, nationale eller etnisk oprindelse, tro eller seksuelle orientering nægter at betjene den pågældende på samme vilkår som andre, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder.
Stk. 2. På samme måde straffes den, som af nogen af de i stk. 1 nævnte grunde nægter at give en person adgang på samme vilkår som andre til sted, forestilling, udstilling, sammenkomst eller lignende, der er åben for almenheden.

Og er det ulønnet arbejde men mere som en slags tjeneste er det sort arbejde hvilket også er strafbart.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 18:22 #20
Ej seriously venner - ka vi så få noget respekt for andre mennesker???

Jeg syns det er langt under lavmålet at at komme med nedladende indlæg her.
Og det gælder både Screem og innercity.dk.

Hvad folk vil tro på må være deres egen sag, og det kan ikke passe at i skal ha lov til at sidde og svine det til. Og at drage det at folk har slået ihjel i religionens navn er da helt ude i hampen.... Folk har brugt så meget som undskyldning for at slå ihjel... ville i også sidde og spamme og tale ned til folk hvis det var en politisk organisation der søgte en frivillig hjælper? For der er også masser af mennesker der har slået ihjel pga. politisk overbevisning (bla har de slået troende ihjel og undertykt dem).

Hvor vil jeg hen? Jeg vil frem til at vi lever i et frit land og derfor burde i holde jeres kæft ang. det her emne medmindre i har noget at sige til forespørgslen.
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. december 2005 - 18:22 #21
§1 taler om at der er nogen, der ikke vil betjene andre (ikke om at ville betjenes af andre). Stk 2 er da vist helt irrelevant i denne sammenhæng

... og sort arbejde er da vist noget med at man får en løn, der ikke opgives til skattevæsenet...

Og desuden anmelder jeg dig nu for spam screem_brille. Og da jeg ikke selv har noget konstruktivt at bidrage med til det oprindelige spørgsmål, trækker jeg mig nu ud af det.
Avatar billede inshadow Nybegynder
10. december 2005 - 18:22 #22
Screem> Jeg vender tilbage vedr. §'erne.
Men vedr. at det man giver er ulønnet. Siger du så dermed også at en frivillig i en klub laver sort arbejde.
Desuden troede jeg at sort arbejde var når at en der leverede et stykke arbejde modtager penge uden at give skattefar sin andel.
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 18:27 #23
vennetjenester er også sort arbejde, penge behøver ikke at skifte hænder, men vennetjenester i det små vil aldrig blive straffet.

ejvindh anmelder du dig selv samtidigt ? du har lavet ligeså meget støj som jeg har...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 18:30 #24
ja men frivilligt arbejde er ikke en vennetjeneste.... foreningsarbejde er ikke skattepligtigt.... så kunne du jo anmelde samtlige borgerforeninger, venskabsforeninger mm. i dk for sort arbejde. (og forøvrigt også røde kors mfl.)
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 18:32 #25
Løn:
Du synes du skal ha' noget for det? Vi er et arbejdsfælleskab der  mener at vi har fået en opgave - kom og vær med. Og vær rede til at give for intet, ligesom du har fået alt for intet!

Det er noget sludder, ingen har fået noget for intet (om man er kristen eller ej)