Avatar billede ucfxylen Nybegynder
24. april 2001 - 09:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

\"Farlig\" på latin?

Er der nogen, som kan sige mig hvad ordet \"farlig\" direkte oversat betyder på latin? Der er 50 hurtige point til den der kahn svare inden for et kvarter, da jeg skal op til time.
Avatar billede javaged Nybegynder
24. april 2001 - 09:40 #1
Har du hørt om en ordbog????

EBetyder det ikke softice????? Det mener jeg!!
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2001 - 09:43 #2
Det betyder \"farlig\"
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2001 - 09:43 #3
He he...
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
24. april 2001 - 09:43 #4
Min lille latterlige \"ven\"...
Nu skrev jeg lige herinde på eksperten.dk fordi at jeg ikke lige havde en ordbog! Så jeg regnede sgu med at få bare ÉT seriøst svar!!
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 09:45 #5
oversæt ordet farlig til latin!
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
24. april 2001 - 09:45 #6
Hm... måske fik jeg ikke formuleret mig korrekt.
Jeg vil gerne have det danske ord \"farlig\" oversat til latin.
Avatar billede nomiz Nybegynder
24. april 2001 - 09:46 #7
nåååh!
Avatar billede nomiz Nybegynder
24. april 2001 - 09:46 #8
Jeg skal spørge min søster når hun kommer hjem! (hvis der da ikke er svaret)
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 09:47 #9
dangerous må vel også kunne bruges, ikk? Så har jeg fundet noget:
http://cawley.archives.nd.edu/cgi-bin/lookdown.pl?dangerous
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 09:48 #10
som du kan se er der mange muligheder, så det kommer an på i hvilken anledning ordet skal bruges.
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
24. april 2001 - 09:49 #11
Hmmm... jeg tror sgu\' at hotpop kom tættest på! Takker!
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 09:50 #12
det var blandt disse links jeg fandt det: http://home.pacific.net.au/~greg.hub/latin.html
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 09:50 #13
velbekomme. takker for point! ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. april 2001 - 09:53 #14
\"Farlig\" kan ikke umiddelbart oversættes. Man er nøst til at vide hvilken slags farlig der er tale om.

De tre mest brugte er:

infensus - \"Farlig\" som farlige våben. Man kan også bruge det som \"dødelig\", aggresiv.

infeste - Som \"fjendtlig\"

intutus  - som \"farlig\" i \"ubeskyttet\" eller \"usikker\"

NanoQ
Avatar billede cvsac Nybegynder
24. april 2001 - 09:57 #15
hvis i er så seje til latin så vil jeg give 60 point for den der kan oversætte \"flue knepperi\" til latin :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. april 2001 - 10:03 #16
cvsac - hmmm... jeg ville oversætte det til \"cumbere muscae\" - \"knepperi\" kan ikke oversættes... så i stedet bliver det \"at kneppe med en flue\" ;)

NanoQ
Avatar billede jones Nybegynder
24. april 2001 - 10:03 #17
*låååål*
Avatar billede hotpop Novice
24. april 2001 - 10:14 #18
nanoq> som jeg skrev!